شناسهٔ خبر: 83997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت:

افتتاح فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا / آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم محور اصفهان_اردستان

سفروزیر ،اصفهان در ادامه برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان فاز سوم محور نایین انارک خور طبس زیر بارترافیک رفت همچنین بهسازی و روکش آسفالت گرم باند دوم محور اصفهان-اردستان کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر امروز، فاز سوم محور نایین انارک خور - طبس را افتتاح کرد وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل در ۳ محور اساسی در حال اقدام است یکی از این محورها توسعه آزادراهها می باشد که در حال حاضرآزادراه های کشور ۲هزار و ۴۰۰ کیلومتر بوده و تا پایان دولت  ۵۱۸ کیلومتر به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد که فوری ترین آن آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است.  

وی با بیان اینکه این آزادراه جزء پروژه های جهش تولید محسوب می شود خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق جهت اتصال کریدور شمال و جنوب کشور در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.   

اسلامی  افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های موثر ترافیکی در اصفهان و کشور است، که سهم بزرگی از نظر ترانزیتی بر عهده دارد. از مزیت های احداث آن صرفه جویی در سوخت و کاهش زمان سفر می باشد که حدوداً تا دو هفته آینده قطعات یک و ۲ این پروژه افتتاح می شود.  

وی محور دوم پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل را "بزرگراه ها" عنوان کرد و اذعان داشت: در چند سال گذشته هر ساله ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده است که یک نمونه آن طرح بزرگ و ملی جاده کریدوری طریق الرضا (محور نایین –طبس) می باشد.  

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از پیمانکاران مسئولیت پذیر و با وجدان بخش بزرگراه ها گفت: فاز سوم محور نایین-انارک-خور-طبس به طول ۴۰ کیلومتر با ۵۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۰ هزار مترمربع خاکبرداری، ۱۷ هزار تن آسفالت، یک دستگاه پل راه‌آهن با دهانه ۲۶ متر تکمیل شده و امروز افتتاح شد.  

وی تصریح کرد: جهت قطعات دیگر مسیر برنامه ریزی شده است و مناقصه قطعه جدید برگزار گردیده که به زودی پیمانکار منتخب جهت اجرای عملیات مستقر خواهد شد.  

اسلامی، راه آهن را سومین محور پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاظر خطوط اصلی و فرعی راه آهن کشور ۱۴ هزار کیلومتر است که می توانیم حداکثر یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نهایتاً تا پایان سال آینده خطوط ریلی کشور را توسعه دهیم.   

وی  افزود: از پرتو این توسعه سه استان اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی به یکدیگر متصل می شوند. همچنین مفتخریم که با نظام مدیریتی اعمال شده سهم راه آهن در شبکه حمل و نقل کشور ارتقا یافته به نحوی که در مقایسه با سال ۹۷ حجم بار جابه جا شده با قطار نسبت به جاده دو درصد بیشتر بوده است.  

وزیرراه و شهرسازی گفت: به قولی که درباره راه های روستایی کشور داده بودیم عمل کردیم.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در جهت توسعه راه های کشور تلاش بسیاری صورت گرفته است افزود: وقوع سیل بیش از ۱۲ کیلومتر از راه های کشور را آسیب زده با این حال و با وجود محدودیت منابع مالی توانستیم از ابتدای سال تا کنون ۸ هزار کیلومتر از راه های شریانی کشور را احیا و ترمیم نماییم.  
  
وی ادامه داد: در سال گذشته به رییس جمهور قول دادیم که ظرف مدت یکسال ۲ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور را آسفالت نماییم که بحمدالله تا کنون ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر انجام شده و ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان دولت در دستور کار قرار دادیم.  

آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم محور اصفهان_اردستان

وزیر راه و شهرسازی بعنوان آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به اصفهان از محور اصفهان_اردستان بازدید نمود و دستور آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم این محور را صادر کرد.   

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در تشریح این پروژه گفت:  باند دوم اصفهان – اردستان، حد فاصل کمشچه تا سه راهی بَغم، به طول ۷۲ کیلومتر می باشد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ شروع و دارای ۵ قطعه می باشد.  

وی افزود: قطعات یک تا چهار در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و قطعه پنجم در حال اجرا است. این محور با یک میلیون و ۲۰۰هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۳۰ هزار تن آسفالت مطابق برنامه ریزی در صورت تامین اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.  


نهضت راهسازی در سطح کشور برپا شده است 

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: نهضت راهسازی در سطح کشور برپا شده است و وجود این پروژه ها آسایش و ایمنی مردم را به همراه دارد.  
وی افزود: بیش از ۲۲۰ هزار راه در کشور وجود دارد که راهداران بصورت شبانه روزی در این راه ها فعالیت می‌نمایند.  

اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم، کیفیت بالا و ایمنی حداکثری راه هاست خاطرنشان کرد: طرح مهندسی جدیدی در راهداری پایه گذاری شده است که با بهینه سازی و نوسازی ماشین‌آلات، آموزش، برنامه ریزی و شناخت دقیق راه ها، نهضت بهسازی نیز در کشور کامل شده است.  

وی تصریح کرد: با فعال بودن حداقل ۵۰۰ اکیپ آسفالت در سطح کشور، اجرای فعالیت هایی در جهت ایمن نمودن نقاط پرتردد، بهسازی و زیبا سازی جاده‌ها در تلاش هستیم به نقاط مطلوب در حوزه راه دست یابیم.  

وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه پیمانکاران حوزه راهسازی افتخارات کشور هستند که با وجود محدودیت‌های منابع بی‌وقفه فعالیت می‌نمایند. اذعان داشت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد. در سال ۹۸ حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و در حال حاضر میزان بدهی به پیمانکاران حدودا ۱۸ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با فرصت های قانون بودجه، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده و با راندمان و سرعت بالاتری پروژه‌ها اجرا شوند.