شناسهٔ خبر: 84000 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تبریک وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز خبرنگار:

وجه مشترك غدير و خبرنگاری رسالتی برای اطلاع رسانی و شفافيت و صراحت است

محمد اسلامی امضا وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی، فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: 

امسال ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹، روز خبرنگار مصادف شده است با ماه  ذی الحجه كه در ذکر عظمت این روزها همین بس که دو عید بزرگ مسلمانان "عید سعیدقربان" و " عید غدیر خم" در اين ماه عزيز و بزرگ واقع شده است   و واقعه غدير خم، پيامى براى همه مسلمانان و همه دوران‌ها دارد، تا امامت علوى را سرلوحه زيستن خود قرار دهند و امّتى كه پاسدار غدير باشد، عاشوراهاى مظلوميّت و كربلاهاى خون و شهادت را شاهد نخواهد بود و ولايت در محاق غربت و تنهايى نخواهد ماند. 
وجه مشترك غدير و خبرنگاري رسالتي براي اطلاع رساني و شفافيت و صراحت است كه بايد سرلوحه اي براي ولايت پذيري در اين دوران سخت و پيچيده باشد.
در روزگار فعلي با شيوع ويروس منحوس کرونا، اهميت اطلاع رساني و مبارزه با تحريف و تحريم بيش از پيش آشكار شده است كه در اين روزها اصحاب رسانه نيز در خط مقدم مبارزه و ايجاد اميد و آرامش قرار گرفته اند.
بر اين اساس وجه نامگذاري سالروز شهادت يك خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها يادآور جايگاه  و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت در كشورمان است بلكه مي‌تواند اشاره‌اي به برخي از مشخصه‌هاي مشترك بين شهيد و خبرنگار نيز باشد كه خلوص و شجاعت از اين ويژگي‌هاست؛ خلوص در جريان انعكاس خبر و شجاعت در مسيري كه خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌هاي خود مي‌كند.
۱۷ مرداد هر سال بهانه اي است براي تكريم از خبرنگاراني كه همچون شهيد محمود صارمي بقاي حقيقت را به بقاي خود ترجيح دهند .
شايسته مي دانم  با تبريك عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلام وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت از همت والا و پرثمر خبرنگاران عزيز قدرداني و تشكر كنم؛ اطمينان دارم كه با همراهي و همدلي آنها مي توان به آينده اي روشن  براي مردم و كشور عزيزمان اميدوار بود.
از ايزد منان براي شما خبرنگاران گرامي سلامتي، بهروزي و تداوم خدمت در اين عرصه خطير را مسئلت دارم.