شناسهٔ خبر: 84032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشگین‌شهر:

چهارخطه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۱۸ کیلومتر اجرایی می‌شود

اردبیل 14 رئیس اداره راه و شهرسازی مشگین‌شهر گفت: تکمیل و بهره‌برداری عملیات باقی مانده چهارخطه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۱۸ کیلومتر از ارباب‌کندی تا سه راهی فخرآباد در دستور کار راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، میرمحمد فتاحی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشگین‌شهر با اعلام این مطلب اظهار کرد: تلاش بر تکمیل و بهره‌برداری محور گردشگری مشگین‌شهر – قینرجه و آنتنی موئیل به طول ۸ کیلومتر و همچنین تکمیل مطالعات چهارخطه مشگین‌شهر – پارس‌آباد در سال‌جاری است.

وی از اجرای تقاطع‌های ورغول و سه راهی مشگین‌شهر در چهارخطه اردبیل – مشگین‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری برای اخذ مجوز برگزاری مناقصه چهارخطه مشگین‌شهر – اهر نیز در دستور کار است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مشگین‌شهر ازتکمیل مصلی امام (ره) مشگین‌شهر و ساختمان معلولان ذهنی در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و ادامه عملیات اجرایی در سال ۹۹ خبر داد .

فتاحی عملکرد سال گذشته حوزه مهندسی و ساخت در شهرستان مشگین شهر را یادآور شد و بیان کرد: احداث ۱۱دستگاه پل و ۲۰ کیلومتر عملیات راهسازی در چهارخطه اردبیل – مشگین‌شهر و دو دستگاه پل و یک دستگاه لوله هوایی زراعی و ۱/۲ کیلومتر عملیات راهسازی در محور مشگین‌شهر – قینرجه انجام شده است.

وی از بهسازی راه روستایی دمقلی به طول ۳.۳ کیلومتر و بهسازی راه روستایی آقبلاغ گدوک به طول ۲.۲ کیلومتر خبر داد و گفت: در سال گذشته بهسازی راه روستایی لنج‌آباد به طول چهار کیلومتر و قاسم‌کندی به طول ۱.۸ کیلومتر و عملیات راه روستایی علیکران به طول ۱.۳ کیلومتر انجام شده است .

رئیس اداره راه و شهرسازی مشگین‌شهر با اشاره به فعالیت های حوزه بازآفرینی شهری و مسکن در محلات هدف (نوشین دره ، دره حسنعلی و کوی ولایت )شهرستان مشگین شهرافزود : احداث مسیر پیاده و ساحل‌بندی نوشین دره، ایجاد روشنایی و تقویت شبکه برق و بهسازی شبکه آب شرب و همچنین احداث خانه محله و مدرسه ۶ کلاسه در دره حسنعلی با تلاش پیمانکاران انجام شده و در مرحله تکمیل است.

فتاحی اضافه کرد: در قالب بازآفرینی شهری احداث و تجهیز پارک ولایت ، پیاده ‌راه سازی خیابان امام خمینی (ره) ، طراحی و اجرای پارک تاریخی کهنه قلعه و همچنین احداث ۲۴ واحدی مسکن مهر معلولین بهزیستی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی و معماری نیز در کنار بررسی بازنگری طرح جامع مشگین‌شهر ۵۵ مورد پرونده در کمیسیون ماده ۵ بررسی شده و ۱۴ مورد بازدید ماده ۳۵ نظام مهندسی ساختمان و ۵ ارجاع به شورای انتظامی انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مشگین‌شهر اظهار کرد: در حوزه معاونت املاک و حقوقی نیز فروش اقساطی مسکن مهر به تعداد ۱۵ مورد، اجاره‌نامه عرصه مسکن مهر به تعداد ۱۹۲ مورد، اخد سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به تعداد ۳۰ مورد و اصلاح پرونده مسکن مهر به تعداد ۱۶ مورد انجام شده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۸ پرونده حقوقی در جریان رسیدگی داشتیم که آرای صادره له دولت ۷۵ مورد و پاسخ به استعلامات کمیسیون ماده ۱۲ نیز به تعداد ۶۵ مورد انجام شده است.