شناسهٔ خبر: 84122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان یزد

كنارگذر ابركوه تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد

photo_2020-08-11_14-31-01.jpg در این سفر یک روزه که با هدف بازدید از پروژه های در حال انجام ریلی و همچنین بزرگراهی صورت گرفت به بهره برداری پروژه های ریلی تا پایان سال تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (يزد) خيرالله  خادمی از پروژه های در دست احداث آن شرکت در استان و همچنین بررسی پیشرفت پروژه های راه آهن یزد_ ابرکوه_اقلیدبعنوان پروژه ملی،بزرگراه یزد_ابرکوه_سورمق که اتصال بزرگراهی استان فارس به استان یزد را برقرار می کند،کنارگذر ابرکوه و ایستگاه در دست احداث  راه آهن مهریز بازید و از نزدیک کیفیت اجرای این پروژه ها را مورد ارزیابی قرار داد.

خادمی با اشاره به اهمیت این پروژه ها برای استان افزود:بزرگراه یزد_ابرکوه_سورمق خوشبختانه ۱۹۰ کیلومتر آن احداث شده و تنها ۱۵کیلومتر از کنارگذر ابرکوه باقی مانده که انشالله در مرحله اول امیدواریم تا آبان ماه به بهره برداری برسانیم و با تکمیل تقاطع طرفین این کنارگذر بتوانیم تا پایان سال کل کنار گذر به بهره برداری برسد تا ترافیک سنگین شهر ابرکوه را تفکیک کنیم و ایمنی شهر را بالا ببریم. 

در ابتدای این سفر در نشستی که با استاندار یزد انجام پذیرفت رفع موانع . پیگیری نیازهای مالی،سرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه ها،پیگیری مستمر در تامین میزان ریل مورد نیاز پروژه یزد اقلید مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

 استاندار یزد در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این پروژه ریلی یزد_اقلید و تاثیربسزایی که در حمل نقل استان خواهد داشت امیدواریم با همت مسئولین استان و قول مساعدت شما تا پایان سال شاهد بهربرداری این پروژه ملی باشیم.

 تشکیل جلسات پیگیری استانی از جمله موارد این نشست بود .