شناسهٔ خبر: 84201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

محور گردشگری و زیارتی امامزاده محمد بن زید گتوند زیر بار ترافیک رفت

خوزستان 23 رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح راه روستایی امام زاده محمد بن زید در بخش عقیلی گتوند خبر داد.

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان) ، محمد علی طالبی پور گفت: این محور به سبب چشم اندازه های زیبا و طبیعت بکر منطقه و همچنین وجود بقعه متبرکه امام زاده محمد بن زید یکی از راه های روستایی پر تردد در استان به شمار می آید.

وی افزود: بسیاری از ساکنان منطقه عقیلی و شهرهای شوشتر و گتوند از این راه روستایی بعنوان محور تردد به شهرستان لالی نیز استفاده می کنند.

طالبی پور ادامه داد: به همین سبب این طرح که یکی از مطالبات مردم بخش عقیلی گتوند بود که با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان و با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی احداث آن در اولویت قرار گرفت و اعتبار آن از محل اعتبارات نفت تامین شد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: طول این جاده حدود سه کیلومتر با عرض ۵.۵ متر است که با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این جاده،  ۱۵ کیلومتر از مسیر دسترسی مردم برخی از مناطق بخش عقیلی گتوند کوتاه تر شد.

طالبی پور تصریح کرد: عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت جاده روستایی امامزاده محمد بن زید(ع) در بخش عقیلی گتوند مرداد ماه سال گذشته آغاز شده و در موعد مقرر به بهره برداری رسیده است.

بقعه امامزاده محمدبن زید(ع) از نوادگان امام سجاد (ع) در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی گتوند در بخش عقیلی این شهرستان در کوهپایه زاگرس واقع شده است.