شناسهٔ خبر: 84247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی تغییر کاربری مناطق کم برخوردار در کمیسیون ماده پنج استان همدان

مدیر کل همدان+حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ازتشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان درسالن شهداء استانداری به ریاست استاندار و اعضاء کمیسیون خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (همدان)  ، " داریوش حسینی" بیان کرد: در این جلسه در راستای همراهی با مردم در توسعه شهری، کاهش مشکلات شهروندان ، تسریع در روند اجرای طرح های جامع و تفصیلی و اجرایی نمودن آنها ، تاًمین کاربریها و سطوح و سرانه های شهری بالاخص عمومی و غیر انتفاعی ، رفع تعارضات مختلف اعم از طرح ها ، سازمانها و مالکین پیشنهادات مختلفی برای شهر همدان مطرح گردید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد : در این جلسه تعدادی از درخواستها مانند تغییر تراکم و تغییر کاربری به تجاری و خدماتی در محلات مختلف شهر با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله جولان و شهرک الوند مطرح و تصمیات لازم اتخاذ شد و تعدادی از درخواست ها نیز با توجه به  اینکه با ضوابط و مقررات شهرسازی و منافع عمومی شهروندان در تعارض قرار می گرفت مورد موافقت قرار نگرفت .

وی ادامه داد: اعضای جلسه ضمن در نظرگرفتن عدالت در توزیع خدمات برحفظ حقوق مردم و شهروندان تاکید داشته و در این راستا توجه به مناطق کم برخوردار، اجرایی نمودن طرح ها،رعایت ضوابط و مقررات مصوب ، احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی درشرایط کنونی شهرها از جمله رویکرد های اساسی بوده است.

حسینی بیان کرد: تسریع در بررسی روند اداری پرونده ها  و توجه به قانون و مقررات ورعایت ضوابط در بررسی ها ضروری بوده و سعی شود موضوعات با انتفاع عمومی برای تمامی شهروندان در اولویت کمیسیون ماده پنج و دبیرخانه استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه برای تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی ، اصلاح خط پروژه محله حصار مطهری و اصلاح معابر برخی دیگر از محلات شهر همدان مطالبی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت:  در این جلسه دستوراتی برای رسیدگی به چند موضوع حائز اهمیت از جمله تفکیک و آماده سازی در نقاطی از شهر در جهت حل مشکل مسکن برای طیف های مختلف درآمدی و بلند مرتبه سازی در نقاط مناسب از منظر فنی و کارشناسی صادر شد.