شناسهٔ خبر: 84397 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد

تسهیل در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار بانک مسکن

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن تسریع و تسهیل سازی احیا و نوسازی بافت‌فرسوده شهرهای کشور را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های حمایتی این بانک طی یک‌سال اخیر برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، گفت: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین تلاش‌های انجام شده از ابتدای تشکیل دولت دوازدهم و به ویژه طی یکسال اخیر، حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده های شهری بوده است. برای محقق شدن این هدف، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، در این مسیر پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: در این مسیر از سال گذشته بانک مسکن در راستای بازسازی محلات هدف بافت فرسوده، یک قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای را آغاز کرد در همین راستا این همکاری در قالب دومین قرارداد در سال جاری نیز استمرار پیدا کرد.

به گفته وی در جریان انعقاد این قرارداد این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شده تا در صورت وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه ای، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی پرداخت کند.

علمداری به کارنامه یکسال اخیر تسهیلات پرداختی به پروژه های ساخت و ساز در بافت فرسوده اشاره کرد و به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: از ابتدای سال گذشته تا تاریخ پانزدهم مردادماه امسال، تعداد ۱۳ هزار و ۳۳۹ فقره تسهلات به ارزش ۸/۰۲۷ میلیاردریال به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند.

وی در خصوص محل تامین اعتبار تسهیلات منعقده نیز اظهار کرد: از رقم کل تسهیلات منعقده، رقمی معادل ۲/۱۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک و رقمی بالغ بر ۵/۸۵۴ میلیارد ریال از محل قرارداد عاملیت تامین شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین ارزش کل تسهیلات پرداخت شده در بازه زمانی مذکور را معادل ۵/۶۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تاکید کرد: پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از شرایط دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان است.