شناسهٔ خبر: 84444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد:

بیش‌از ۷ هزار کارت سلامت برای رانندگان استان کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از صدور ۷ هزار و ۵۹۲ کارت سلامت در پنج ماهه سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در مراکز طب کار آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

کرمی بیان کرد: اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان پرتلاش در بخش حمل و نقل جاده‌ای است و امسال در مراکز طب کار استان کرمانشاه ۷ هزار و ۵۹۹ پرونده تشکیل شده که ۷ هزار و ۵۹۲ کارت سلامت برای رانندگان صادر شده است و این استان داری ۴ مرکز تخصصی طب کار می باشد.

او گفت: مطابق دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور کلیه رانندگان وسایل نقلیه، رانندگان مینی بوس‌ها و اتوبوس ها، رانندگان کامیون‌ها و کامیونت ها، رانندگان سواری‌های برون شهری موظف هستند با مراجعه به مراکز مورد تایید طب کار که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز صدور کارت سلامت دارند به انجام معاینات و آزمایشات طب کار و دریافت کارت سلامت رانندگان اقدام کنند.

 کرمی در پایان افزود: مراکز طب کار باید بدون جانب داری وظیفه شناس باشند و به عدالت رفتار کنند.