شناسهٔ خبر: 84476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

پروژه‌های فراشهری در اطراف کریدور تبریز_سهند احداث می‌شوند

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در اطراف کریدور تبریز_سهند با رعایت قانون دسترسی به آزادراه‌ها پروژه‌های فراشهری احداث می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان شرقی)، ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، گفت: دولت فقط در حوزه احداث زیربناهای حمل و نقل استان شامل ۲۴ پروژه ملی و چهار پروژه راه آهن، ۱۸ هزار میلیارد تومان تعهد داده است؛ اما متاسفانه کل اعتبارات تخصیص یافته سالانه دولت به این نهاد به کمتر از هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: در طی دو سال اخیر ۲۴۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به مجموع شبکه راهی استان افزوده شده و بیش از ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز احداث، بهسازی و روکش گذاری شده است .

سلطانی با بیان این‌که شهرستان تبریز در حوزه راه و شهرسازی دارای دو مشکل اساسی است، گفت: تبریز از لحاظ کاربری‌های فراشهری بسیار فقیر است و پروژه‌های بزرگ جذاب و توریستی ندارد .

سلطانی افزود: تنها پروژه‌های بزرگ تبریز می‌توان به ائل گلی و لاله پارک اشاره کرد، پروژه آیسان نیز می‌توانست به یک کاربری فراشهری و حتی ملی تبدیل شود که حتی سرمایه گذارانی برای احداث آن به میدان آمدند اما موضوع محل احداث آن بسیار بحث برانگیز بود و ساخت آن را با چالش همراه کرد.

وی گفت: تمامی مطالعات لازم در راستای بازآفرینی شهری، اصلاح بافت‌های فرسوده  ناکارآمد، مناطق حاشیه نشینی و مشکلاتی این‌چنینی با همراهی شهرداری و ستاد بازآفرینی استان برای ده سال آتی تکمیل شده است اما مشکلاتی هم دارد .

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت شهرک جوانان تبریز، گفت: این شهرک که به مساحت ۱۳۲ هکتار تعیین شده بود به دلیل قرارگیری بر روی گسل، دارای شیب بالا و در معرض خطر ریزش قرار دارد که با توجه به آیین نامه‌ ۲۸۰۰ و رعایت مقررات لازم جهت احداث، برای ۵۸ هکتار این شهرک برنامه داریم.