شناسهٔ خبر: 84489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران زهک برای جلوگیری از قطع راه ارتباطی ۱۷ روستای درگیر طوفان

س و ب - عملیات ماسه روبی.jpeg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک گفت: نیروهای راهداری این شهرستان با جمع آوری چهار هزار و ۹۸۱ متر مکعب ماسه بادی از سطح محورهای مواصلاتی منطقه در تاریخ چهارم شهریوماه جاری از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۷ روستای منطقه خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) ابراهیم شفیعی مقدم اظهار داشت: همه ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان سبب به حرکت درآمدن شن های روان در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان زهک می شود به طوری که امروز طوفان با سرعت بیش از ۸۰کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش دید افقی تا هزار متر احتمال مسدود کردن مسیر ارتباطی ۱۷ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۴۲۶ خانوار را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این راستا حضور به موقع نيروهاي راهداري اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهك در مسيرهاي طوفانی این شهرستان، از بسته شدن محورهای مواصلاتی منطقه جلوگيري و زمینه تردد روان روستاییان منطقه را فراهم کرد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک افزود: در این عملیات ۹ نفر از همکاران این اداره با استفاده از پنج دستگاه ماشین‌آلات راهداری نسبت به جمع آوری و حمل حدود ۵ هزار مترمکعب ماسه بادی از سطح راه‌ ها و تنقیه ۳ دستگاه پل اقدام کردند.