شناسهٔ خبر: 84565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور:

پروژه های تونل دوم کره بس و محور سه راهی گوشکی ـ قرح در شهرستان خانمیرزا کلنگ زنی شد

DM2A0375.1.jpg همزمان با هفته دولت، کلنگ احداث تونل دوم کره بس و همچنین محور سه راهی گوشکی ـ قرح در شهرستان خانمیرزا با حضور معاون وزیر کشور به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمجال . بختیاری)، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی همزمان پروژه های شهرستان خانمیرزا، گفت: مسئولان ملی و استانی نسبت به تسهیل درروند مجوزهای مرتبط با طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری به‌خصوص در مناطق کمترتوسعه یافته اقدام کنند.

او تأکید کرد: مسئولیت پیگیری طرح‌های استان‌ها برعهده استاندار و فرمانداران است. وی تصریح کرد: شهرستان‌ خانمیرزا به‌عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در سطح کشور برای ارتقای شاخص‌های توسعه و رفع محرومیت انتخاب شده‌ است. دین پرست یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی سهل‌انگار در ارتقای این شاخص‌ها، بازخواست می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ضرورت تکمیل سریعتر پروژه های زیرساخت استان، گفت: تکمیل پروژه ملی محور شهرکرد ـ  بروجن ـ لردگان وابسته به این قطعه است و باید در سریعترین زمان ممکن، پروژه تونل کره بس به بهره برداری برسد. حسین بامیری اظهار امیدواری کرد با همکاری فرماندار شهرستان، مشکلات احتمالی موجود بر سر راه این دو پروژه هم چون تملک بخشی از اراضی مرتفع گردد.

تونل کره بس 2 به طول 1400 متر که با راههای طرفین، جمعا 4465 مترو به مبلغ قرارداد 980 میلیارد ریال و مدت زمان قرارداد 30 ماه و کارفرمای آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می باشد.

پروژه محور سه راهی گوشکی ـ قرح نیز دارای 5/8 کیلومتر طول(قطعه اول)، مبلغ قرارداد 290 میلیارد ریال و مدت زمان پیمان 18 ماه می باشد.

شایان ذکر است؛ معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی  و امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری و  فرماندار شهرستان خانمیرزا،  معاون وزیر کشور را در در این مراسم همراهی کردند.