شناسهٔ خبر: 84568 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

همکاری ۱۰۰ درصدی مرکز تحقیقات با شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان در معاونت مسکن و ساختمان

برگزارى نخستين جلسه دوره هفتم شوراى تدوين مقررات ملى ساختمان رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه امکانات مرکز تحقیقات از جمله نیروی انسانی و سایر امکانات از جمله آزمایشگاه های تخصصی همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، از همکاری ۱۰۰ درصدی مرکز تحقیقات با شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان در معاونت مسکن و ساختمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که با حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحبنظران این عرصه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ به بعد با تدبیر مهندس آخوندی وزیر وقت وزارت راه و شهرسازی تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به مرکز تحقیقات سپرده شد و اکنون نیز تدوین این مقررات با تدبیر مهندس اسلامی به معاونت مسکن و ساختمان واگذار شده است که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این خصوص مجری، تدابیر وزیر راه و شهرسازی و سیاست های کلان وزارتخانه است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: از ۲۲ مبحثی که در مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود دارد تدوین مباحث یک و دو را وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفت و از بین مباحث ۳ تا ۲۲ که جمعا ۲۰ مبحث هستند تدوین آنها به اتمام رسید و در خصوص دو مبحث اقدامات لازم انجام گرفته و در شرف تصویب قرار داد و سه مبحث دیگر نیز در حال انجام است که پیشرفت ۵ مبحثی که در حال انجام است حدود ۹۵ درصد است.

شکرچی‌زاده ضمن اظهار امیدواری از اینکه، تدابیر جدید وزارت راه و شهرسازی، سبب بهبود کیفیت ساخت و ساز در کشور شود، توضیح داد: بر اساس اراده‌ای که هم‌ اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و تشکیل شورای تدوین، مقرر شده تا تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به ستاد وزارتخانه و با ریاست معاونت مسکن و ساختمان انجام شود. ما هم در مرکز تحقیقات از آنجاییکه مجری منویات وزارت راه و شهرسازی هستیم از این فرمان تبعیت خواهیم کرد. تاکنون نیز عمدتا شورای تدوین مرکز تحقیقات، مجری منویات وزارت راه و شهرسازی بود.

وی یادآور شد: ظرفیت های مناسب و تخصصی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود دارد که این ظرفیت ها در اساسنامه مرکز تحقیقات نیز پیش بینی شده است و با تدابیری که وزیر راه و شهرسازی و مجموعه معاونت مسکن و ساختمان دارند، امید است تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

به گفته رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ظرفیت نیروی انسانی متخصص مرکز تحقیقات، آزمایشگاه‌های تخصصی و امکاناتی که برای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان است همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و قاعدتا به نحو هوشمندانه‌ای از آن استفاده خواهد شد.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: اعلام آمادگی می‌کنم که این ظرفیت‌ها را در خدمت تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور قرار خواهیم داد.