شناسهٔ خبر: 84582 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به شکل سراسری در حال برگزاری است

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در رشته طراحی معماری/ مشارکت ۵۳ و ۴۷ درصدی بانوان و آقایان در آزمون

ساختمان وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در رشته طراحی معماری به شکل سراسری خبر داد و روند برگزاری را منظم و بر اساس ضوابط بهداشتی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از روند منظم و به موقع برگزاری آزمون صلاحیت حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری که به شکل سراسر در حال برگزاری است، خبر داد.

بنا بر اعلام آن معاونت، آزمون صلاحیت حرفه ای مهندسان طراحی معماری صبح امروز ۶ شهریور به شکل سراسری در ۶۵ شهر و ۸۰ دانشگاه آغاز شده که تا ساعت ۱۷ امروز به طول می‌انجامد و عصر امروز نیز به اتمام خواهد رسید. در این آزمون مجموعاً ۱۴۸۴۳ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۳ درصد خانم‌ها و ۴۷ درصد آقایان مشارکت کرده‌اند.

استان تهران با ۲۴۵۵ نفر داوطلب دارای بیشترین و استان خراسان‌جنوبی با ۶۹ نفر داوطلب دارای کمترین تعداد داوطلبان است. این آزمون توسط شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با نظم در حال برگزاری است.

گفتنی است، در این دوره طی هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی حوزه‌های آزمون ناظران بهداشتی استان‌ها حضور داشته و بر نحوه رعایت پروتکل بهداشتی نظارت دارند. دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان از زحمات مسئولان و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور که در شرایط بیماری کرونا برای حفاظت از سلامت شرکت‌کنندگان و مجریان همکاری داشتند، صادقانه قدردانی می‌کند.