شناسهٔ خبر: 84634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی مازندران:

اتصال کلیه شهرهای استان مازندران به شبكه شتابنگارى كل كشور انجام می‌شود

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی مازندران به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی، مهندس محدثه یوسفی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر از نصب و راه اندازی3 دستگاه شتابنگار جدید در شهرستان های فرح آباد، زیرآب و پل سفید با حضور مسئولین شهرستانی با هدف سیستم پاسخ سریع و هشدار سریع برای زلزله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) یوسفی یاد آور شد :  پيگيرى هاى صورت گرفته از تيرماه سال جارى توسط اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل در راستای اتصال کلیه شهرهای استان به شبکه شتابنگاری کشور و نیز رايزنى و مذاكرات صورت گرفته با بخش شتابنگارى مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ، تعداد ٨ دستگاه شتابنگار با ارزشى بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال در شهرهاى بابلسر، پل سفيد، زيراب، کیاسر، فرح آباد، بهشهر، كياكلا و خرم آباد نصب و راه اندازی و در اختيار دستگاههاى اجرايى قرار گرفت.

وی افزود : فراهم کردن شهر ایمن تر و زندگی بهتر برای شهروندان از وظایف ماست و امیدواریم اطلاعاتی که به واسطه نصب و راه اندازی دستگاههای شتاب‌نگار به دست می آید بتواند مورد استفاده مدیران دستگاههای اجرایی مراکز استان‌ها قرار گیرد.

مهندس یوسفی تاکید کرد: با توجه به اینکه پارامتر اصلی در تخریب ساختمان‌ها در هنگام رویداد زمین‌لرزه،‌ شتاب ناشی از رویداد آن است که توسط دستگاه‌های شتاب‌نگار ثبت می‌شود،نصب این دستگاهها در استان لازم و ضروریست. و در هفته دولت  تعداد ٥ دستگاه به صورت رسمى در شهرهای زیراب ،پل سفید، فرح آباد، خرم آباد و کیاکلا افتتاح و مقرر گرديد، دستگاه های شتابنگار  در شهرهای کیاسر، بهشهر و بابلسر به همراه نصب و راه اندازی دستگاههاى جديد در شهرهاى كلارآباد، جويبار، بابل و ... در هفته پدافند غیر عامل در آبان ماه سال جاری افتتاح و به بهره بردارى برسند.

همچنین یادآور می گردد در سال ۹۸ در شهرهای نکا، قایمشهر،آمل، تنکابن و ساری نسل جدید دستگاههای شتابنگار نصب، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.