شناسهٔ خبر: 84738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد

آغاز فرآیند ثبت‌نام همایش ملی بهداشت ایمنی و محیط زیست(HSE) در مازندران

نظري ثبت نام همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در مازندران آغاز شده و قرار است همایش در 23 مهر به صورت ملی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان  ضمن اعلام این خبر افزود : برگزاری این همایش اقدام علمی مناسب در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست است.

وی با اعلام اینکه شکل گیری دبیرخانه دائمی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در استان مازندران اقدام اثرگذاری بوده است، افزود: باید تلاش کنیم که شاهد تکاپوی اثر بخش این دبیرخانه باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه برای برگزاری این همایش نیاز به ۱۰ هزار ساعت هماهنگی کاری بوده است، گفت: شروع ثبت نام همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست آغاز شده است که مراسم افتتاحیه در 23 مهرماه برگزار می‌شود و باید همه برای برگزاری مناسب این همایش همکاری مناسبی داشته باشند.

سیف‌الله علی‌نیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد در سال ۹۵ با همراهی اداره کل راه و شهرسازی و با توجه به عملکرد مناسب استان در حوزه رعایت مسائل ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و با توجه به برگزاری کارگاه‌های موفق در حوزه آموزش استادکاران، کارگران و مهندسان در حوزه ایمنی از سوی وزارت راه و شهرسازی دبیرخانه دائمی HSEدر استان ایجاد شده است.

علی نیا افزود : این همایش ملی را که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، یک فرصت مغتنم جهت آموزش برای مهندسین فعال در امر ساخت و ساز در کشور دانست و افزود: مهندسین شرکت کننده در همایش می‌توانند از امتیاز این همایش بعنوان یک دوره ارتقاء پایه، امتیاز ارجاع نظارت یا تمدید پروانه اشتغال استفاده کنند.

وی یادآور شد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد حوادث کار متوجه بخش کارگری است و حدود ۳۰ درصد مشمول سایر مشاغل می‌شود که این آمار بسیار حائز اهمیت است و همین موضوع حساسیت بخش ایمنی در کار را افزایش می‌دهد.

علی‌نیا اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش اجرایی کردن مبحث ۱۲ قانون نظام مهندسی ساختمان است، امروز در حوزه رعایت بهداشت و محیط زیست، بحث محیط زیست یک مبحث بین‌المللی بوده و حساسیت‌های جهانی در این حوزه وجود دارد.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه مازندران بعنوان دبیرخانه دائمی hse در سطح کشور میباشد برگزاری این همایش درسطح ملی وبین المللی را یک فرصت برای مازندران دانست و افزود: این دومین همایش ملی HSE در کشور می‌باشد که میزبانی آن به عهده سازمان نظام مهندسی مازندران است.

گفتنی است علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و ارائه مقاله به سایت http://hse.mazandnezam.org/ مراجعه و اقدام کنند.