شناسهٔ خبر: 84813 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن خبر داد

عملکرد شاخص صندوق آباد در دوره رونق بورس/ورود و خروج هفتگی ۲۰۰ میلیاردتومان سرمایه در صندوق

شرکت سرمایه گذاری مسکن مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن از بازدهی بالاتر از شاخص کل بورس در بخش سهام صندوق ره‌آورد آباد مسکن در طول دوره فعالیت این صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی بحرالعلوم در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به اینکه مدیریت صندوق ره‌آورد آباد مسکن که ذیل بانک مسکن تشکیل شده، بر عهده شرکت کارگزاری بانک مسکن است، گفت: صندوق ره‌آورد آباد یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که هدف از تشکیل آن، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران خرد و کلان، تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت بهینه این سبد برای منتفع شدن تمام سرمایه‌گذاران است.

وی به کسب بازدهی مطلوب در پرتفوی سهام صندوق ره آورد آباد بانک مسکن در جریان رونق بیش از یک سال اخیر بورس اشاره کرد و یادآور شد: تعداد سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق آباد ۱۵۰ میلیون واحد است. بنابراین بر حسب ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری توسط مشتریان، امکان صدور واحد برای سرمایه گذاران جدید تا سقف مذکور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر هفته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خروج و ورود جدید در صندوق رخ می‌دهد که با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان، سامانه صندوق برای صدور واحدهای سرمایه‌گذاری بازگشایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با بیان اینکه براساس آخرین مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق به ۲۵۰ میلیون واحد وجود دارد، افزود: افزایش تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری مستلزم افزایش سرمایه شرکت کارگزاری به میزان مشخص و دریافت مجوز سبدگردانی است که با توجه به محدودیت‌ها در حال حاضر این موضوع امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به عملکرد مطلوب این صندوق در دوره رونق یک سال و نیم اخیر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: از مجموع مبالغ پرداخت شده بابت سود سهام از ابتدای امسال تقریبا مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از بخش عملکرد سهام صندوق بوده است.

بحرالعلوم خاطرنشان کرد: بازدهی بخش سهام صندوق ره آورد آباد از ابتدای دوره مالی صندوق تا ۲۲ مرداد امسال ۳۸۸ درصد بوده است در حالی که بازدهی شاخص کل در مدت مشابه برابر با ۲۸۸ درصد است که بیانگر عملکرد مناسب مدیریت صندوق در بخش سهام بوده و مهر تاییدی بر مدیریت بهینه این صندوق است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن یادآور شد: علاوه بر این ذخیره‌های لازم بابت کاهش احتمالی قیمت سهام در صندوق گرفته شده است و حتی در صورت کاهش شدید قیمت سهام در بورس، صندوق ره آورد آباد مسکن با مشکلی مواجه نخواهد شد و شاهد نوسانات غیر عادی در NAV صندوق نخواهیم بود.

به گفته بحرالعلوم، نرخ سود تقسیم شده این صندوق در اسفند سال گذشته ۲۳.۴ درصد بوده و در ماه های فروردین تا مرداد نیز به ترتیب ۲۱.۲، ۲۳.۸، ۲۰.۹، ۲۱.۱ و ۲۲.۵ درصد بوده است.