شناسهٔ خبر: 84820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دستاوردهای سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان اصفهان 

سفرمهندس حسن نیا به اصفهان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان اصفهان در سه بخش "افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی حوزه راه و شهرسازی"، "افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند  پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای" و "جلسه هم اندیشی با تشکلهای صنفی حمل و نقل کالا و مسافر استان" انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، عبدالهاشم حسن‌نیا در راستای تحقق اهداف سال جهش تولید و به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه در حوزه راه و شهرسازی به طول ۴۵ کیلومتر وبا اعتبار ۵۴۹ میلیارد و۸۰۰میلیون ریال و بهره برداری از چند پروژه مرتبط با حوزه راهداری صبح امروز با استقبال علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان وارد اصفهان شد. وی در آغاز سفر کاری خود به سمت شهرستان تیران‌و‌کرون عزیمت کرد. 

علیرضا قاری قرآن طی گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد؛ افتتاح قطعه ۱ باند دوم تیران-سامان و آغاز عملیات قطعه ۲ این محور، افتتاح روکش آسفالت ندوشن-ورزنه(بصورت پایلوت)، بهره برداری از پل چنار(بصورت پایلوت)، افتتاح باند دوم شهرضا-مبارکه(بصورت پایلوت)، بهره برداری از پروژه ایمن‌سازی و روشنایی اتوبان ذوب آهن، بهره‌برداری از ۶۷ سامانه حمل ونقل هوشمند و جلسه هم‌اندیشی با تشکلهای صنفی حمل‌و‌نقل کالا و مسافر استان بخشی از مهمترین برنامه‌های معاون وزیر راه‌و شهرسازی در این سفر است. 

وی ضمن تشریح پروژه‌های حوزه راه وشهرسازی اذعان داشت: پروژه راهسازی و آسفالت باند دوم محور تیران-سامان به طول ۱۸.۵ کیلومتر می‌باشد که ۵ کیلومتر آن امروز مورد افتتاح قرار گرفت و ۱۳.۵ کیلومتر باقیمانده این محور که دارای پیمانکار منتخب می‌باشد در صورت تامین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حوزه‌ی کاری این اداره کل و به مناسبت هفته گرامیداشت دولت چند پروژه دیگر آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است که به دلیل بعد مسافت بصورت پایلوت انجام می‌پذیرد. از جمله این پروژه‌ها بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح چنار به عنوان یکی از نقاط پرحادثه در مسیر کاشان به مشهد اردهال، افتتاح روکش آسفالت محور ورزنه- ندوشن در شرق اصفهان که استان اصفهان را به یزد متصل می‌کند و افتتاح حدود ۱۵ کیلومتر از باند دوم محور مبارکه-طالخونچه-شهرضا که بصورت مشارکتی بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل جاده‌ای انجام شده، است.

حسن نیا در حاشیه این سفر با بیان اینکه ۹۳ درصد از حمل و نقل مسافر و بار کشور از طریق جاده‌ها انجام میشود گفت: استان اصفهان بیشترین کریدور حمل و نقل را در کشور دارا است و مهمترین و طولانی‌ترین این محور‌ها محور خوزستان به خراسان است که بخش عمده آن در استان اصفهان قرار دارد همچنین درصدد ارتقاء سطح کیفی جاده‌های استان اصفهان هستیم.