شناسهٔ خبر: 85007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون رییس‌جمهور

آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور پیربازار-ضیابر/ قطعه اول پروژه ۷/۵ کیلومتر طول دارد

آغاز عملیات بهسازی محور پیربازار-ضیابر باحضور معاون رییس جمهور عملیات اجرایی بهسازی محور پیربازار-ضیابر در استان گیلان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه روز شنبه ۲۲ شهریورماه در راس هیاتی وارد گیلان شد.

او در این سفر با همراهی استاندار، مدیر کل راه وشهرسازی و نیز جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از عملیات بهسازی محور پیر بازار به ضیابر بازدید کرد.

ماکان پدرام، مدیر کل راه وشهرسازی گیلان در جریان این بازدید با اشاره اهمیت اجرای این طرح گفت: این محور یکی از محور های شریانی و ترانزیتی غرب گیلان محسوب می‌شود که به عنوان راه میانبر انزلی به صومعه سرا و اتصال به کریدور فومن-پونل-آستارا با عبور کالاهای ترانزیتی نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی ایفا می‌کند و با توجه به اهمیت این محور در حمل و نقل شبکه راه‌های غرب استان، عملیات بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی طول کلی این پروژه را ۳۲/۸ کیلومتر وعرض آن را پس از انجام بهسازی ۱۶ متر عنوان کرد و گفت: قطعه اول این محور به طول ۷/۵ کیلومتر(حدفاصل پیربازار –نوخاله) به مناقصه گذاشته شده است که قرار است طی مدت ۲۴ ماه اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین مبلغ قرارداد این پروژه را بالغ بر ۲۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار ابلاغ شده برای اجرای این طرح در سال‌جاری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.