شناسهٔ خبر: 8511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه:

۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های استان ایلام اختصاص یافت

داود كشاورزيان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت سازمان راهداری برای راه‌های استان ایلام (روکش آسفالت، سامانه روشنایی و...) در نظر گرفته شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي داوود کشاورزیان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال و با تخصیص این میزان اعتبار کارهای زیادی در بخش های یاد شده حوزه راه های این استان انجام می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بازدید از پایانه مرزی و بین المللی مهران افزود: این پایانه برای یک شرایط عادی ساخته شده و دارای ظرفیت قابل قبولی هم است ولی برای افزایش ظرفیت آن اعتباری در نظر گرفته و کارها را شروع کرده ایم.

کشاورزیان تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی سال قبل که با حجم عظیم تردد زوار عتبات عالیات از این پایانه مواجه بودیم، ظرفیت های پایانه جوابگوی میزان جمعیت متقاضی خروج نبود و مشکلاتی بوجود آمد.

وی ادامه داد: در این خصوص بعد از ایام اربعین سال گذشته برنامه ریزی های لازم انجام شد تا تعداد گیت های خروجی را چه در داخل پایانه و چه در سالن مسافربری افزایش دهیم.

کشاورزیان یادآور شد: آنچه در نظر گرفته شده در این مرحله کارهای تکمیلی است که افزایش ۱۴ گیت به ۲۷ و احداث گیت های موقت است که در مجموع تعداد گیت ها را به عدد ۹۶ می رساند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این عملیات تعریض راه ورودی به شهر مهران نیز در دستور کار قرار گرفته که این مهم هم اکنون در قطعات مختلف با سرعت در دست اجرا است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای میزان اعتبار اختصاص یافته به راه های استان ایلام را در سال جاری بیشتر از سهمی اعلام کرد که بر اساس شاخص های ملی برای استان های کشور در نظر گرفته می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز پنجشنبه بمنظور بازدید از آخرین وضعیت بهسازی راه کربلا (ایلام - مهران) به استان ایلام سفر کرد و همراه با استاندار و جمعی از مسوولانی محلی از قطعات در حال احداث این راه و همچنین پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

مرز مهران در ۹۵ کیلومتری استان ایلام از معبرهای اصلی تردد زوار به عتبات عالیات است بطوریکه در ایام اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

نظر شما