شناسهٔ خبر: 85120 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای ایلام خبر داد

راه‌اندازی نخستین آمبولانس هوایی در ایلام/ ادامه توقف پروازها از فرودگاه ایلام به مقصد عراق

آمبولانس هوایی مدیر فرودگاه شهدای ایلام از راه‌اندازی نخستین آمبولانس هوایی در مسیر هوایی این استان خبر داد و عنوان کرد که این آمبولانس هوایی، آمادگی دارد که با کادر درمانی کامل و مجرب در سایر استان‌ها حضور یابد .

محمدجواد یگانه، مدیر فرودگاه ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، از راه‌اندازی نخستین آمبولانس هوایی از سوی شرکت هواپیمایی پویا در این استان خبر داد و اظهار کرد: آمبولانس هوایی  این شرکت در راستای ارائه خدمات به هموطنان آسیب دیده و بیماران بدحال که نیاز به مراقبت ویژه و انتقال سریع دارند، آمادگی ارائه خدمات فوق را با تیم تخصصی درمانی مجرب و تجهیزات پزشکی مراقبت‌های ویژه با هواپیماهای چلنجر و آنتونوف و بالگرد در داخل و خارج از کشور دارد.

یگانه گفت: در این هواپیما متخصص طب هوافضا، متخصص طب اورژانس، متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، متخصص قلب و پرستاران مجرب اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند. شرکت هواپیمایی پویا با هماهنگی با این فرودگاه در صورت نیاز واعلام استان  نسبت به انجام خدمات ویژه اقدام خواهد کرد .

 وی افزود: هزینه پروازهای این آمبولانس هوایی با توجه به امکانات استفاده شده و کادر پزشکی متخصص متفاوت است .

در ادامه، مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به شیوع کرونا طی چند ماه گذشته و بسته شدن مرزهای هوایی بین دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به بسته بودن مرزها، اکنون هیچ پروازی به مقصد عراق انجام نمی‌شود.

به گفته وی در حال حاضر فرودگاه ایلام، روزانه ۸ سورتی پرواز به تهران دارد .

یگانه خاطرنشان کرد: اکنون تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه رعایت شده  و اصول و موازین بهداشتی از طریق بروشور و بنر در دسترس مسافرین قرار گرفته و بسته‌های بهداشتی رایگان بین مسافران توزیع می‌شود.