شناسهٔ خبر: 85179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد

مدیریت سبز، راهبردی بهینه در ارتقا بهره‌وری، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در ادارات

1b88c8f1a39d480ab10a3113b3fdfb8e.jpg ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در نخستین جلسه کارگروه مدیریت سبز این اداره‌کل مدیریت سبز را راهبردی در جهت ارتقا بهره‌‌وری ، بهینه‌‌سازی و صرفه‌‌جویی در ادارات عنوان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان غربی در نخستین جلسه کارگروه مدیریت سبز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان بر لزوم توجه به مقوله مدیریت سبز به عنوان شاخصی مهم و تاثیر گذار در بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی تاکید کرد و گفت: هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف زیست محیطی ، صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای و اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع با سازماندهی و برنامه ریزی در قالب این‌نوع مدیریت قابل انجام است.

 شکری افزود: اصلاح و بهبود فرآیندها و ساختارها مثل ساختار الگوی مصرف و انرژی با اصلاح الگوی فرهنگ مصرف و فرهنگ سازی مصرف بهینه و نیز اصلاح الگوی مصرف انرژی در ادارات از اهداف اساسی مدیریت سبز است.

 وی ارتقا بهره‌‌وری دستگاه‌های دولتی و استفاده بهتر از امکانات موجود و رعایت الگوی مصرف و بهینه‌‌سازی مصرف سوخت، آب، برق، کاغذ، مواد اولیه، اقلام و تجهیزات را نیز از دیگر اهداف مدیریت سبز دانست و بر رعایت کامل آن توسط پرسنل تاکید کرد.

 در ادامه جلسه حاضرین در مورد راهکارها و مشکلات مصرف بهینه انرژی و امکانات موجود در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و لزوم صرفه جویی و بهره برداری اصولی از امکانات دولتی بحث و تبادل نظر کردند.