شناسهٔ خبر: 85355 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید هشتگرد عنوان شد

تاکید بر تکمیل عملیات اجرایی مسکن مهر هشتگرد تا ۶۰ روز آینده/ ۵ رام قطار به مترو هشتگرد اضافه می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی به‌زودی

بازدید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در جریان بازدید از شهر جدید هشتگرد بر اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مهر این شهر جدید تا پایان آبان‌ماه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در نشستی با مسوولان این شهر جدید به بررسی‌ گزارش پیشرفت این پروژه‌ها پرداخت.

مهرآبادی در این نشست با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس با تاکید بر اتمام عملیات اجرایی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا پایان آبان‌ماه جاری و بسته‌شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری در سراسر کشور گفت: اقدامات خوبی در شهر جدید هشتگرد انجام گرفته و فضای مناسبی برای تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده ایجاد شده است؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی منسجم و کار شبانه‌روزی، عملیات اجرایی واحدهای باقی‌مانده را در موعد مقرر به اتمام برسانیم.

او با اشاره به اینکه  امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و دیگر ملزومات مسکن مهر باید تا پایان سال جاری تامین و این واحدها با خدمات کامل به مردم واگذار شود، افزود: در مجموع هزار و ۹۲۱ واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد نیمه‌‌تمام و در مرحله نازک‌‌کاری قرار دارد که باید به سرعت تکمیل شوند.

مهرآبادی از تلاش‌های شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای تکمیل خدمات روبنایی، قدردانی و ابراز امیدواری کرد، مسوولان این شهر جدید پس از بسته شدن پروژ‌ه‌های مسکن مهر، تلاش و انرژی خود را برای تکمیل و پیشبرد مسکن اقدام ملی به‌کار گیرند.

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز در بخشی از این بازدید به ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های باقی‌مانده پرداخت و گفت: احداث چهار سالن ورزشی، چهار پارک، سه مدرسه و یک ایستگاه آتش‌نشانی مجهز به هشت خودروی آتش‌نشانی، برای هشتگرد پیش‌‌بینی شده است و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

او همچنین از انعقاد تفاهم‌‌نامه سه‌‌جانبه میان، شرکت عمران، استانداری و دانشگاه علوم‌‌پزشکی البرز به‌منظور ساخت یک بیمارستان جدید در فاز هفت شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: طراحی این بیمارستان ۶۴ تختخوابی آغاز شده و عملیات اجرایی آن نیز به‌زودی در زمینی به مساحت دو هکتار شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، همچنین از ساخت هشت پروژه تجاری مشارکتی در سطح این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافقات اولیه با هشت سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این بخش انجام و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به‌عنوان حجم سرمایه گذاری تعیین شده است؛ عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز  پس از عقد تفاهم‌نامه‌ای مشترک در آبان‌ماه آغاز می‌شود.

او در بخش دیگری از گزارش خود، از انعقاد قرارداد آماده‌‌سازی معابر و شبکه‌های اصلی فازهای چهار و هفت با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدامات، شهری با امکانات کامل برای سکونت شهروندان فراهم کنیم.

نادر عربی، عضو هیات‌‌‌مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در جریان این بازدید، با بیان اینکه، شرکت عمران شهرهای جدید در چارچوب سیاست‌‌های دولت و دستورات وزیر راه و شهرسازی در تلاش برای تکمیل عملیات اجرایی تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان آبان‌ماه سال جاری است، گفت: در کنار تکمیل واحدها، مسائل مربوط به انشعابات و زیرساخت‌ها را از طریق منابع شرکت عمران و همکاری وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم.

او با اشاره به انجام بازدیدهای هفتگی از شهر جدید هشتگرد افزود: شاهد روند خوبی در اجرای کارها در این شهر جدید هستیم و با توجه به اینکه حجم کار زیاد و منابع محدود است، انتظار نداریم که تمام مسائل و مشکلات شهر در مدتی کوتاه حل شود؛ اما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری، چهره شهر با تلاش‌ مسوولان شرکت عمران دگرگون شود.

محمدرضا توکلی، دیگر عضو هیات‌‌‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در ارتباط با نارضایتی مردم از تعداد سیر قطار شهری گلشهر-شهرجدید هشتگرد، گفت: طبق تصمیم‌‌گیری‌های انجام‌‌شده به‌‌‌زودی تعداد قطارهای این خط به ۱۵ رام افزایش می‌‌‌یابد.

او همچنین در ارتباط با نرخ بلیت متروی شهر جدید هشتگرد نیز افزود: نرخ بلیت مترو ارتباطی به شرکت مادرتخصصی ندارد و این نرخ به شرکت بهره‌بردار یعنی شهرداری و شورای شهر تهران مرتبط است.