شناسهٔ خبر: 85429 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت

معرفی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات/۱۲۰۰۰۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

انبوه سازی، چهره دیگری از کلانشهر تهران معرفی ۱۲۰۰۰۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها، معرفی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات، احداث ۱۷۰۰۰ مسکن ملی در خوزستان، بخشی از اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

معرفی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از معرفی ۱۰۹ هزار واحدمسکونی خالی تدقیق شده به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات، خبر داد.

۱۲۰۰۰۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها معرفی شدند که تاکنون تسهیلات به ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

احداث ۱۷۰۰۰ مسکن ملی در خوزستان

سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان با اعلام اینکه بزرگترین مساله خوزستان حاشیه‌نشینی و گسترش بافت‌های فرسوده است از تلاش دولت برای رفع حاشیه‌نشینی و گسترش بافت فرسوده در استان با احداث پروژه ۱۶۰۰ واحدی در قالب بازافرینی شهری خبر داد.

ساماندهی ۱۳۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌‌نشینی خوزستان در دستورکار

نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان مجموعه سیاست‌‌ها و اقدامات آن ستاد را در زمینه‌‌های مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل در استان خوزستان، تشریح کرد. میرشفیع گفت: حدود ۲۶۰۰۰ واحد مسکونی سهمیه مسکن ملی استان خوزستان است که از این میزان، برای ۱۶۳۰۰ واحد زمین تخصیص یافته و برای ۶۰۰۰ واحد نیز قراردادهای ساخت واحد مسکونی منعقد شده است.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در تهران

آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان، همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۰ و نیم در تهران برگزار شد. نوبت‌های بعدی این آزمون امروز ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۳۰ و فردا ۸ تا ۱۰ و ۳۰خواهد بود.

رفع ابهام از گردش مالی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان 

محمدعلی عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ تهران در هفته جاری خبر داد و برنامه‌های آن دفتر را برای سال جاری به روزکردن پنج آیین‌نامه و شیوه‌نامه نظام مهندسی ساختمان و رفع ابهامات در خصوص گردش مالی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و تشخیص صلاحیت شرکت‌های حقوقی برشمرد.

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان دی ماه تمدید شد

سخنگوی دولت از تمدید مهلت پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و وام ودیعه مسکن خبر داد.