شناسهٔ خبر: 85457 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی از پارك علمی - تحقيقاتی استان اصفهان

بازدید همزمان با چهلمين سالگرد هفته دفاع مقدس، رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی، رئيس دانشگاه صنعتی اصفهان، رئيس پارك علمی تحقيقاتی استان و مدير كل راه و شهرسازی استان از پارك علمی-تحقيقاتی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان بازديد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در اين مراسم قيصري رئيس پارك علمي- تحقيقاتي اصفهان ضمن ارائه مبسوطی از ماموريت‌ها و فعاليت‌های متنوع علمی - پژوهشی این پارك و همچنين نحوه تاسيس و توسعه شركت‌های دانش‌بنيان مستقر در آن، ماموريت اصلی پارك علمی - تحقیقاتی استان اصفهان را تبديل علم به ثروت طی گذر از مراحل فناوری، صنعتی‌سازی، تجارب‌سازی و درآمد عنوان کرد.

وی پارك هاي علمي - تحقيقاتي را حلقه واسط بين دانشگاه، دولت و ثروت دانست.

قيصري در تشریح فعاليت شركت هاي فعال در پارك در خصوص مقابله با ويروس كرونا، این فعالیک ها را در قالب ٦شركت تاسيسات بيمارستاني و تنفسي، ٤ شركت توليد ماسك نانويي، ١٠ شركت مواد ضدعفوني، ٤ شركت خدمات برخط و خدمات IT، ٤ شركت دستگاه هاي ضدعفوني کننده و یک شركت دوربين غيرتماسي تب سنج و یک شركت خط توليد ماسك دسته بندي کرد.

در ادامه ابطحي رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با معرفي اجمالي از ساختار دانشگاه صنعتي اصفهان و ماموريت هاي علمي و پژوهشي هر پژوهشكده، تعداد دانش آموختگان و دستاوردهاي اخير دانشكده هاي مختلف را تشریح کرد.

وي همچنين به ارایه مختصري از طرح هاي در دست اجرای دانشگاه صنعتي اصفهان در حوزه هاي مختلف حمل و نقل و  ارزيابي روسازي و همچنين تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه تخصصي قير و آسفالت پرداخت.

شكرچي زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي نیز در این نشست ضمن پاسداشت چهلمين سالگرد هفته دفاع مقدس، ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي را گرامي داشت.  وي ضمن ابراز خرسندي از فعاليت هاي ارزنده علمي و پژوهشي انجام شده و در دست اجرای دانشگاه صنعتي اصفهان و پارك علمي-تحقيقاتي استان اصفهان، آمادگي مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي را برای انجام پژوهش هاي كاربردي مشترك و بهره مندي از محصولات شركت هاي دانش بنيان پارك علمي-تحقيقاتي استان اصفهان در حوزه هاي ساختمان و مسكن و راه و حمل و نقل به ويژه در حوزه IT و در راستاي ارتقای شبكه ملي شتابنگاري تحت مديريت مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي اعلام کرد.

شكرچي زاده با اشاره به طرح هاي در دست اجرا در جهت ارتقای ظرفيت شبكه شتابنگاري كشور و مطالعه سيستم هشدار و پاسخ سريع بحران هاي احتمالي آتي، از دانشجويان، مهندسين و شركت هاي دانش بنيان اصفهاني جهت مشاركت در اين رويداد علمي كه با اولويت بهره مندي از توان داخلي و فناوري بومي درحال پيگيري است،دعوت به عمل آورد.

در پايان این نشست و پس از ارائه دو شركت دانش بنيان در حوزه هاي ساختمان و مسكن، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه از تعدادي از شركت هاي مستقر در پارك علمي- تحقيقاتي استان اصفهان و طرح توسعه آزمايشگاه قير و آسفالت دانشگاه صنعتي اصفهان، بازديد به عمل آوردند.