شناسهٔ خبر: 85526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:

لزوم تعامل بیشتر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و علوم برای برگزاری مرحله دوم آزمون ورود به حرفه مهندسی/ برگزاری مرحله بعد آزمون با اجازه ستاد مقابله با کرونا در بهمن و اسفند

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان استان تهران با حضور ۴۰ هزار شرکت‌کننده با رعایت تمامی پروتکل‌های مدنظر ستاد مقابله با کرونا انجام گرفت.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختان در این استان اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در تهران با رقابت ۴۰ هزار مهندس پایان یافت.

وی افزود: شرکت‌کنندگان آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان استان تهران طی روزهای سوم و چهارم مهرماه در ۷ صلاحیت (معماری، عمران، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، مکانیک و برق) به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این آزمون که ۲۱۰ هزار نفر شرکت کننده کشوری داشت و ۲۰ درصد این میزان مختص استان تهران بود، با نظم و نظارت دقیق برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان‌این‌که بازرسان آزمون در دو روز در ۱۶ حوزه شهر تهران و شهرستان‌های اسلامشهر؛ دماوند؛ شهریار و ورامین؛ ناظر و مراقب برگزاری این آزمون‌های حساس بودند، تصریح کرد:‌ در حاشیه این آزمون از دانشگاه‌های پیامبر اعظم (ص) مختص برگزاری آزمون آقایان و دانشگاه علم و فرهنگ مختص آزمون بانوان، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بازدید داشتند و درباره پتانسیل‌های حوزه مهندسی در دانشگاه‌های تهران مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: ‌بی‌شک در این برهه حساس تعامل نزدیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و علوم برای حفظ سلامت فرزندان و مهندسان این دیار با برگزاری صحیح آزمون‌ها مطابق با شیوه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا ضروری است تا طبق روال سالیانه دو مرتبه این آزمون برای حوزه مهندسی ساختمان برگزار شود.

وی افزود: اگر ستاد مقابله با کرونا اجازه بدهد آزمون های بعدی بهمن و اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد و بدین لحاظ جای نگرانی برای جاماندگان نیست. امیدواریم منتخبان این آزمون‌ها دارای صلاحیت فنی؛ علمی و تعهد اخلاقی باشند تا شاهد خلق بنا‌های ماندگار توسط این مهندسان باشیم.

محبت‌خواه در پایان گفت: لازم است با اهتمام سازمان نظام مهندسی در بخش نظارت بر مسئولیت حرفه‌ای مهندسان؛ فعالان سازندگی کشور که منتخبان همین آزمون‌ها هستند مورد اعتماد و وثوق مردم باشند و در مسیر عمران و آبادانی کشور گام بردارند.