شناسهٔ خبر: 8555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چند خبر کوتاه از کرمانشاه؛

پیشرفت ۹۰ درصدی کنار گذر غربی کرمانشاه / اصلاح ۶۵ كيلومتر راه‌هاي فرعي استان

خط کشی جاده مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه ضمن بازدید از كنارگذر غربي کرمانشاه گفت : این كمر بندي با پيشرفت فيزيكي ۹۰ درصد در حال انجام است و اصلاح، لكه گيري و روكش آسفالت ۶۵ كيلومتر از راههای فرعی استان نیز انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري به همراه رزم،نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از روند اجرايي پروژه هاي عمراني كرمانشاه گفت: پروژه كنارگذرغربي(كمربندي غربي)كرمانشاه با پيشرفت فيزيكي ۹۰ درصد در حال اجرا بوده و براي تكميل و بهره برداري نهايي آن نياز به اعتباري بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال مي باشد.

 بهادري اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴/۵ كيلومتر از چهارباند آن از پليس راه عين الكش تا تقاطع سراب نيلوفر آماده بهره برداري بوده و تلاش مي شود از تقاطع سراب نيلوفر تا سه راهي قزانچي در حد يك باند تا پايان شهريور ماه امسال به بهره برداري برسد.

مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه در خصوص اعتبارات هزينه شده اين طرح گفت: تا كنون مبلغ ۵۵۰ ميليارد ريال در پروژه كنار گذر غربي شهر كرمانشاه هزينه شده و در جهت تكميل آن، نياز به اعتبار بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال دارد.

وي تصريح كرد: مقدار ۱۵ كيلومتر از پروژه كرمانشاه – كامياران نيز تا دو ماه آينده آماده بهره برداري بوده و تا پايان سال ۳۰ كيلومتر به بهره برداري مي رسد و در صورت مساعدت مسئولان استاني و نمايندگان مردم در خانه ملت و وزارت راه و شهرسازي و در صورت تامين اعتبار بموقع ، مي توان گفت تا پايان ۶ ماه اول سال ۹۵ به بهره برداري مي رسد.

محمد رزم، نماينده مردم كرمانشاه در خانه ملت نيز ضمن تشكر از خدمات راه و شهرسازي گفت: پروژه هاي كنار گذر غربي و پروژه كرمانشاه به كامياران از پيشرفت مناسبي برخوردار بوده و تلاش مي كنيم با جذب اعتبار لازم در جهت تكميل اين پروژه ها كه نقش مهمي در جهت كاهش ترافيك شهر كرمانشاه خواهد داشت كمك شود.

 جهت تكميل پروژه كرمانشاه به كامياران نياز به اعتبار بالغ بر ۴۰۰ ميليارد ريال مي باشد.

 اصلاح ۶۵ كيلومتر راههاي فرعي استان

در خبری دیگر عبداله بهادري با بيان اينكه بيش از ۳۰۰ كيلومتر روكش آسفالت راههاي استان دچار خرابي شديد هستند عنوان كرد: اصلاح، لكه گيري و روكش آسفالت ۶۵ كيلومتر از راههاي فرعي استان كه خرابي شديد دارند درحال انجام بوده وظرف دو ماه آينده به بهره برداري مي رسند.

بهادري تصريح كرد: در همين راستا انجام عمليات اصلاح ،لكه گيري و روكش آسفالت ۶۵ كيلومتراز راههاي فرعي استان در محورهاي كرمانشاه به كوزران (۱۰ كيلومتر) ،كوزران به جوانرود(۲۵كيلومتر ) و كوزران به چهارزبر (۳۰كيلومتر) در حال اجرا بوده و تا دو ماه آينده به پایان  مي رسند.

عبداله بهادري اعتبار اجراي اين طرح را پنج ميليارد تومان اعلام و افزود: قرار گيري اين سه محور در بين چهار شهرستان كرمانشاه،اسلام آبادغرب،جوانرود و روانسر باعث شد ه است تا  اين سه مسير از ترافيك بالايي برخوردار باشد. از این رو  اصلاح روكش اين محورها به روان سازي ترافيك منطقه و كاهش اتفاقات و حوادث جاده اي  کمک بزرگی می کند. 

آسفالت محور جوانرود- سفيد برگ – باني لوان

رئيس راه و شهرسازي شهرستان جوانرود هم از اجراي عمليات روكش آسفالت جوانرود به سفيد برگ و باني لوان بطول ۶۱ كيلومتر خبر داد.

عليمرادي ضمن اعلام اين خبر افزود: مسير ۶۱ كيلومتري جوانرود به سفيد برگ و باني لوان از مناطق خوش آب و هوا و بكر شهرستان بوده كه در سنوات گذشته آسفالت شده، اما به دليل احداث تونل در منطقه باني لوان در جهت انتقال آب نوسود به دشت ذهاب و به دليل عبور ماشين آلات سنگين اين تونل ، سطح آسفالت تخريب شده بود که با تلاش راه و شهرسازي و همكاري شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران مجددا روكش آن در دستور كار قرار گرفته و تا كنون ۲۰ كيلومتر از اين محور آسفالت شده و تا پايان ۶۱ كيلومتر،عمليات روكش آسفالت ادامه خواهد داشت. /

نظر شما