شناسهٔ خبر: 85579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مرکزی:

آزادراه اراک-خرم‌آباد سال ۱۴۰۰ زیربار ترافیک می‌رود

rah قطعه‌ای از آزادراه تهران به جنوب در استان مرکزی با عنوان آزادراه اراک - خرم آباد تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و زیربار ترافیک خواهد رفت.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مرکزی)، سیدعلی آقازاده در نشست بررسی روند ساخت این آزادراه که با حضور جلالی، مجری طرح و سایر مسئولین در استانداری برگزار شد افزود: ۵۵ کیلومتر از این آزاد راه در استان مرکزی واقع شده است و تداخل حدود ۲۷۰۰ متر از این پروژه با حرایم شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه شازند، خطوط راه آهن و خط انتقال نفت و گاز موجب توقف اجرای این پروژه در محدوده شهرستان شازند شده است و مشکلاتی از سوی دستگاه‌های مربوطه در مورد ایمنی آزادراه در این محدوده مطرح شده است .

وی اظهار داشت: در بررسی انجام گرفته مقرر شد عبور این آزادراه در  نزدیکی پالایشگاه و پتروشیمی به شکل هم‌سطح انجام شود و مشاور طرح ظرف یک ماه مواردی شامل تاسیسات در طول مسیر، ایجاد دیواره ایمن و پل راه آهن را بررسی تا عملیات آن ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز به مشکلات اجرایی بزرگراه موصوف اشاره و عنوان کرد: بدلیل تداخل حدود ۲۷۰۰ متر از این پروژه با حرایم شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه شازند، خطوط راه آهن و خط انتقال نفت و گاز، بایست با رعایت موارد ایمنی و صرفه و صلاح دولت، مشکل موجود با همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط مرتفع شود.

زندیه وکیلی ضمن تاکید بر اجرای طرح بزرگراه اراک – خرم آباد بصورت همسطح در محدوده پالایشگاه و پتروشیمی شازند، گفت: مشاور طرح با همکاری دستگاه های ذیربط ظرف یک هفته نسبت به تهیه طرح دقیق جانمایی خطوط لوله و سایر تاسیسات تداخلی با اجرای طرح بزرگراه اقدام و نتیجه را با رعایت موارد حفاظتی به حوزه عمرانی استانداری و قرارگاه خاتم الانبیاء؛ مجری طرح اعلام نماید تا پس از هماهنگی لازم با دستگاه های ذیربط، موضوع از طریق یک کارگروه تخصصی با حضور بنده مورد پیگیری و تصمیم گیری قرار گیرد.

مجری طرح آزادراه نیز گفت: ۸۵ درصد این آزادراه در لرستان به پایان رسیده و ظرف سه ماه آتی زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار داشت:تمامی استان‌های مجاور مانند قم و اصفهان دارای آزادراه هستند و نداشتن دسترسی استان مرکزی به آزادراه مطلوب نیست.