شناسهٔ خبر: 8558 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مدیر وزارت حمل و نقل ایتالیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه:

آزادراه تهران-پردیس استانداردهای جهانی را دارد/ تاثیر کیفیت آزادراه‌ در تمایل به پرداخت عوارض/ نحوه فرهنگ‌سازی پرداخت عوارض در ایتالیا

فابیر پاسکوالی مدیر دفتر فاینانس وزارت حمل و نقل ایتالیا با اشاره به بازدید خود از آزادراه تهران- پردیس گفت: سطح خدمات در این محور بسیار بالا بود.

فابیر پاسکوالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه همایش انجمن جهانی راه (پیارک) که سه شنبه هفته گذشته در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، درباره وضعیت استاندارد آزادراه‌های ایران گفت: بازدیدی از آزادراه تهران- پردیس داشتم که سطح خدمات مربوط به این محور بسیار بالا بود که هم به دولت و هم به سرمایه گذاران ایرانی این پروژه باید تبریک گفت.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه تهران – پردیس تقریبا منطبق با استانداردهای جهانی احداث شده است، افزود: سیستم ای تی سی(سیستم هوشمند حمل و نقل جاده‌ای) نیز در این محور با استانداردهای جهانی منطبق است و عوارض نیز از طریق سیستم هوشمند انجام می‌شود.

مدیر دفتر فاینانس وزارت حمل و نقل ایتالیا درباره وضعیت آزادراه‌های کشورش گفت: از ابتدای دهه ۶۰ میلادی تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه جاده ای و بزرگراهی با دریافت عوارض در ایتالیا احداث کرده‌ایم.

پاسکوالی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های احداث آزادراه طی سال‌های اخیر خصوصی شدند اما بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در ایتالیا همچنان دولتی هستند، گفت: سازمان ملی جاده‌ها در ایتالیا مسئول احداث محورهایی است که دریافت عوارض ندارند؛ این آزادراه‌ها در مناطقی از کشور که نیاز به توسعه دارند ساخته می‌شوند تا به توسعه زیرساخت‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه برنامه دولت ایتالیا تشویق برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف توسعه اقتصاد است نه منافع بخش خصوصی، درباره فرهنگ پرداخت عوارض آزادراهی گفت: در ابتدا به منظور تشویق مردم به پرداخت عوارض، این میزان در تمام کشور یکسان بود و به دلیل اینکه سرمایه گذاری‌ها عمدتا توسط دولت انجام می‌شد و مبلغ عوارض اندک بود اما در حال حاضر میزان عوارض در پروژه‌هایی که کاملا خصوصی هستند افزایش پیدا کرده است. البته در دریافت مبلغ عوارض از مردم با مشکلاتی هم مواجه می‌شویم.

مدیر دفتر فاینانس وزارت حمل و نقل ایتالیا با بیان اینکه میزان عوارض باید با مزایای اقتصادی که پروژه‌های زیرساختی مانند آزادراه‌ها برای شهرها ایجاد می کنند برابر باشد گفت: از موضوعاتی که در تمایل مردم به پرداخت عوارض بسیار مهم است ساخت پروژه‌های باکیفیت خواهد بود./

نظر شما