شناسهٔ خبر: 85619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی با استان های سراسر کشور در خصوص پیشرفت طرح اقدام ملی

121877.jpg جلسه ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها با موضوع آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، این جلسه با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمود زاده معاون مسکن و ساختمان و سایر اعضا و همچنین با حضور ابراهیم مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و معاونین اداره کل، نمایندگان ستاد اجرایی فرمان امام، بانک مسکن و بنیاد مسکن به صورت ویدئو کنفرانسی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شد.

در این جلسه محمود زاده طی در خواستی ویژه از مدیران کل استانها خواست با توجه به وسعت و حجم پروژه اقدام ملی مسکن، مبنی بر اینکه در هرکدام از بخش ها موضوعی که باعث توقف در پروژه شده اعم از برداشت یا تفسیر نادرست و یا ایراداتی که نیاز به اصلاح دارند متوقف و بلا اقدام نمانند.

وی افزود: با توجه به دستورات قبلی مبنی بر اینکه تا پایان شهریور ماه موضوع زمین در استانها می بایست نهایی می شد، نتایج به ستاد اعلام و جمع بندی بخش زمین در چند گزارش کوتاه ارائه شد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: همچنین در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان، با توجه به مهلت هایی که تعیین شده، میزان افتتاح حساب و واریز وجه و همچنین تکلیف مابقی متقاضیان نیز باید مشخص شود.

محمود زاده بیان داشت: بخش مهم دیگر اختصاص پروژه به متقاضیانی است که واجد شرایط شناخته شدند و نهایتا پیشرفت پروژه ها و تکمیل مستندات و ارسال آنها به ستاد تا در وزارتخانه بتوانیم آنها را ارائه کرده و به جمع بندی نهایی برسیم.

محمود زاده گفت: در کشور تاکنون ۸۸۹ هزار ثبت نام داشته ایم و ۴۳۱ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و به ستاد معرفی شدند و از این حائزین شرایط تا کنون ۱۰۹ هزار نفر تایید نهایی شدند و از این تعداد ۱۰۵ هزار نفر توسط بانک مسکن افتتاح حساب انجام دادند و ۶۰ هزار نفر نیز واریز وجه خود را انجام داده اند.

وی بیان داشت: پروژه هایی که تاکنون توسط چارت دستگاه در سامانه مدیریت طرح اقدام ملی مسکن تعریف شده اند ۱۴۰۵ پروژه بوده که مشتمل بر ۲۰۷ هزار واحد می باشد و تعداد متقاضیانی که تا کنون به این پروژه متصل شده اند ۲۴ هزار نفر است.