شناسهٔ خبر: 85746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم کاهش جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا

س و ب - ناوگان اتوبوسی (1).JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر در این استان در ۶ ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: ۸۸۸ هزار و ۱۶۵ مسافر در این مدت در قالب ۹۷هزار و ۶۹۹ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش۴۳ درصدی در جابجایی مسافر و ۳۷ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در پایانه های مسافری سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل علاوه بر نصب بنر و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های مسافربری، ضدعفونی کردن پایانه های مسافربری استان را تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری ها مورد توجه قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه توصیه ها بهداشتی بر این است که شهروندان در این ایام از سفر کردن خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود و بتوان بر این مشکل مسلط شد.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری در شهرستان های زاهدان، زابل و سراوان، ۳ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان در محدوده تحت پوشش این اداره کل مشغول فعالیت هستند، گفت: ۳۲۸۹ راننده مسافری، ۸۱۳ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۱۱۳ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۳۴ دستگاه ناوگان سواری در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.