شناسهٔ خبر: 85818 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

همكاری شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا در احداث ابر پروژه ریلی اصفهان- اهواز

ریل گذاری زاهدان به چابهار معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دومین نشست همكاری شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همكاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین كالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهار داشت: دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شركت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شركت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارك مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شركت ساخت وتوسعه ارایه كند.

خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانك طرف قرارداد گروه مپنا یكی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مركز كشور از طریق  استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب كشور دانست و گفت:‌ این خط آهن به عنوان كوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مركز به بنادر جنوب غربی كشور است كه نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیك شمال و جنوب كشور و توسعه شبكه ریلی كشور دارد.

گفتنی است راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ كیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ كیلومتر تونل و ۱۵.۵ كیلومتر پل است و در طول مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ دارد. این خط آهن موجب اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله طرح می شود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و كاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای كشور دارد.