شناسهٔ خبر: 85846 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی طی هفته‌ای که گذشت

تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پائیز امسال/ برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه آهن با اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران/ آمادگی راه‌آهن در مشارکت با بخش غیردولتی در ۱۸ مرکز لجستیک

قطار مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته؛ تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پائیز امسال، برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه آهن با اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران و آمادگی راه‌آهن در مشارکت با بخش غیردولتی در ۱۸ مرکز لجستیک بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

- تکمیل مسیر ریلی خواف هرات تا پائیز امسال/ احداث ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن ایران- افغانستان در مراحل پایانی 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پائیز امسال خبر داد و اظهار کرد که اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

-برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه آهن با اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران/ تشکیل کمیته‌ای مشترک‌ جهت تدوین نقشه راه 

نشست مدیرعامل شرکت راه آهن با اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران با موضوع سرمایه گذاری در بخش لجستیک و صنعت حمل و نقل ریلی کشور برگزار شد و طرفین بر ضرورت همکاری مشترک تاکید کردند.

-آمادگی راه‌آهن در مشارکت با بخش غیردولتی در ۱۸ مرکز لجستیک/ فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی برای بخش خصوصی 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از واگذاری مسئولیت ۱۸ مرکز لجستیک ریلی در کشور به این شرکت خبر داد و اظهار کرد که تصمیم داریم با مشارکت بخش غیردولتی و سپردن کار به آن‌ها این مراکز را فعال کنیم.

-همگرایی بخش‌ خصوصی با راه‌آهن با هدف رونق در اقتصاد/ آمادگی بخش خصوصی برای ایجاد همگرایی در لجستیک و حمل‌ونقل ریلی 

دبیر انجمن بنادر خصوصی ایران از آمادگی این انجمن جهت همکاری با شرکت راه‌آهن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این همکاری‌ها سینرژی در لجستیک و حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد شود.

- نگاه در چابهار همکاری با سایر بنادر منطقه است نه رقابت/ توسعه چابهار در انحصار یک کشور نیست 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث سرمایه گذاری برای توسعه بندر چابهار در انحصار یک کشور نیست و هر کشوری که تقاضا داشته باشد باب مذاکره باز بوده و حضور مجموعه‌های جدید تهدیدی برای سرمایه‌گذاران فعلی نیست

-همكاری شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا در احداث ابر پروژه ریلی اصفهان- اهواز 

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دومین نشست همكاری شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد.