شناسهٔ خبر: 85861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۰۹ درصدی صدور کارت سلامت رانندگان ناوگان باری در سیستان و بلوچستان

س و ب - ناوگان.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۱۸۸ کارت سلامت در ۶ ماه نخست سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی باری این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ هزار و ۲ کارت سلامت افزایش ۱۰۹ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب  کرد با بیان اینکه در حال حاضر چهار مركز تخصصی طب كار در محدوده تحت پوشش این اداره کل جهت انجام معاینات پزشكی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره كل مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

وی ادامه داد: اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان پرتلاش در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۱۵۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار استان در قالب ۱۳ مانور از لحاظ تجهیزات ایمنی مورد بازدید و کنترل قرار گرفتند.

کرد افزود: در قالب این مانورها، کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک استان مواردی نظیر همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط را مورد بازدید و کنترل قرار دادند.