شناسهٔ خبر: 85909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

افتتاح حساب برای ۲۲۵۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در قم

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای دو هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان قم افتتاح حساب انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری با اشاره به اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: از سال گذشته برنامه‌‌‌ریزی پیرامون این طرح در قم شکل گرفت و سهمیه استان در ساخت واحدهای مسکونی در این طرح، چهار هزار و ۴۰۰ واحد تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: به‌‌طور کلی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ پروژه تعریف شد که ۶ مورد از آن، موفق به اخذ پروانه شده است؛ در مجموع چهار هزار واحد مسکن در شهر قم و ۴۰۰ واحد در شهرهای اطراف ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای دو هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شده است، در این راستا عدم واریز به‌‌‌موقع آورده، موجب حذف متقاضی می‌شود.

صبوری عنوان کرد: در حال حاضر نیز آماده‌سازی و احداث واحدهای طرح ملی مسکن آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی در برخی از پروژه‌ها شاهد هستیم، در این خصوص هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در  اراضی ۱۷ هکتاری پردیسان قم ساخته می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۸ درصد تعیین شده و برآنیم تا با کاهش سود موافقت شود تا شهروندان بتوانند از تسهیلات بهتری در جهت خانه‌دار شدن استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد شرایط مورد نیاز متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هر یک از متقاضیان باید چهار شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن و ۵ سال سکونت در قم، سبز بودن فرم جیم و عدم دریافت امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام خودشان و شرط تاهل از جمله این موارد است.

وی بیان کرد: به لحاظ آغاز طرح و پالایش افراد و روند پیشرفت آماده‌سازی از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود.

صبوری عنوان کرد: اجرای پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است و در جهت ظرفیت‌سازی، اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده و ستاد اجرای فرمان امام(ره) به این طرح ورود پیدا خواهد کرد، ضمن این که بنیاد مسکن انقلاب نیز آماده‌سازی و اجرای دو هزار واحد مسکونی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: متقاضیان با وارد کردن شماره ملی در سامانهwww.tem.mrud.ir  می‌توانند ازآخرین وضعیت خود و سایر اطلاعات لازم اطلاع یابند.