شناسهٔ خبر: 85973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد

اجرای ٢۶ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

 عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه مشترک ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ گفت: ٢۶ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ٢٠٠ میلیاردریال جهت احیای بافت‌های فرسوده، ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)مهدی عبوری از اجرای طرح پیاده‌روسازی در بخشی از اراضی پادگان لشکر ۶۴ به مساحت یک‌هزار و ٢٠٠ مترمربع به شکل سنگفرشی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد و گفت: هم‌چنین ۶ هزار تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف این استان تخصیص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ١٠ شهر استان دارای طرح مصوب بافت فرسوده و هفت شهر دارای طرح مصوب برای سکونتگاه‌های غیر رسمی است، افزود: ارتقای کیفیت محیط زندگی  در محلات هدف بازآفرینی با مشارکت مدیریت شهری و مردم محقق می‌شود و لازم است برنامه‌های عملیاتی بازآفرینی شهری را محله به محله پیش ببریم.

مديرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران به تسهیلات بانکی ویژه نوسازی در بافت‌های هدف اشاره کرد و ادامه داد: دو نوع تسهیلات برای بازآفرینی بافت‌های هدف در نظر گرفته شده، تسهیلات خودمالکی به ارزش یک میلیارد ریال به مالکانی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند واحدهای خود را نوسازی کنند و نیز تسهیلات به ارزش ٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال برای هر واحد به انبوه‌سازان حرفه‌ای پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: پروانه ساختمان در محدوده بافت‌های هدف رایگان صادر می‌شود و ۵٠ درصد خدمات مهندسی در محلات هدف با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان رایگان شده است.