شناسهٔ خبر: 86005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی راه و شهرسازی همدان عنوان کرد:

رفع تصرف از اراضی دولتی استان همدان در روستای دیویجین

سرهنگ چراغی فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: یک قطعه زمین به صورت نهال کاری در روستای دیویجین به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، حمید چراغی گفت: با تلاش همکاران یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل  یک قطعه زمین به صورت نهال کاری در روستای دیویجین به مساحت ۱۱۹۰ متر مربع  به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی دولتی و حفظ بیت المال، برخورد با متصرفین و متخلفین اراضی منابع طبیعی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

وی به اراضی حریم شهرها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه شهرها موجب بالارفتن ارزش اقتصادی اراضی می شود، اظهارداشت: دراین راستا عده ای سود جو به دنبال دخل و تصرف در اراضی دولتی هستند که در این زمینه راه و شهرسازی علیه متصرفان تشکیل پرونده می دهد.

سرهنگ چراغی با اشاره به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می توانند با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند.