شناسهٔ خبر: 86018 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری خبر داد

استارت‌آپ‌های کاهنده مصرف انرژی در ساختمان تا پایان دولت فعال می‌شوند

رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی در ساختمان معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهوری از فعال شدن استارت‌آپ‌های کاهنده مصرف انرژی در ساختمان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور در مراسم رونمایی از سامانه پایش انرژی اطلاعات ساختمان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های خوبی در مرکز تحقیقات در موضوع انرژی ایجاد شده است ولی نیازمند کار بیشتر است گفت: ضرورت دارد تا جوانان بیشتر وارد این عرصه شوند و استارتاپ‌ها به این عرصه ورود کنند. تا زمانی که این مبحث، تجاری نشود و اقتصادی در آن شکل نگیرد، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

وی افزود: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری آمادگی داریم تا کمک کنیم استارت‌‌‌آپ‌‌های حوزه انرژی ساختمان فعال شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور گفت: اقتصادی که به این حوزه مربوط می‌شود تنها اقتصاد انرژی نیست؛ بلکه با اقتصاد خدمات ساختمان نیز مرتبط است، درآمدهای این حوزه است که استارت‌‌آپ‌‌‌های فعال در بخش انرژی ساختمان را فعال می‌کند.

ستاری تاکید کرد: این بخش در معاونت علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور تا پایان دولت دوازدهم پیاده‌‌سازی شده و شرکت‌های خدمات انرژی ساختمان راه‌اندازی می‌شود. این موضوع در کاهش مصرف سوخت در ساختمان‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

وی از فعال شدن استارت‌‌آپ‌‌های کاهنده مصرف انرژی در ساختمان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.