شناسهٔ خبر: 8604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قدرداني مدير عامل سازمان بنادر از استاندار مازندران در امر ساماندهي سواحل

محمد سعیدنژاد معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در نامه اي خطاب به استاندار مازندران از اقدامات انجام شده در زمینه تشكيل كميته ساماندهي و مديريت سواحل استان قدرداني كرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، محمد سعيدنژاد در اين نامه از تلاش فلاح جلودار براي تشكيل و برگزاري منظم جلسات كميته مورد اشاره و اخذ تصميمات ارزشمند در راستاي جلوگيري از ساخت و سازهاي ساحلي غير مجاز و ساماندهي سواحل استان مازندران تشكر و قدرداني كرد.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ابراز اميدواري كرد با توجه ويژه استاندار مازندران و نيز همكاري و هماهنگي بين دستگاه هاي مسئول، بستر لازم برای مرتفع کردن مشكلات مناطق ساحلي از طريق هماهنگي فرا بخشی فراهم آمده و مسير دستيابي به توسعه پايدار سواحل هموار شود.

سعيد نژاد همچنین در این نامه خاطرنشان کرد:« سازمان بنادر و دريانوردي در راستاي تكاليف حاكميتي و وظايف قانوني خود از جمله بند 22 ماده 3 از  آئين نامه قانوني سازمان ، براي نخستین بار در كشور و منطقه ، طرح مديريت يكپارچه مناطق ساحلي كشور (ICZM ) را با مشاركت 18 وزارتخانه و دستگاه مرتبط تهيه کرده و از جمله اهداف اصلي طرح مورد اشاره، دستيابي به توسعه پايدار اين مناطق و رفع تضادها در بهره برداري از منابع و پتانسيل هاي موجود در سواحل جنوبي و شمالي كشور است. اميد آن مي رود كه با بهره گيري از نتايج مطالعات پيش گفته كه با در نظر گرفتن اصول آمايش سرزمين و رعايت توان اكولوژيك محدوده مطالعه تدوين گرديده است ضمن فائق آمدن بر مشكلات ، دستيابي به جايگاه واقعي مناطق ساحلي در توسعه كشور محقق گردد».

برچسب‌ها:

نظر شما