شناسهٔ خبر: 86059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 هشتادودومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان برگزار شد

شورای مسکن استان اصفهان جلسه شورای مسکن استان اصفهان روز گذشته در محل سالن اجتماعات استانداری با شش دستورکار پیرامون طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شد.

در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پیرامون مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان اذعان داشت: این جلسه با شش دستور کارمرتبط با طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد و ضمن بررسی آخرین وضعیت این پروژه پیشنهاداتی جهت رفع موانع ارائه و تصمیمات مناسبی در این باره اتخاذ شد. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن از جمله طرح‌هایی است که دولت در راستای رفع نیاز خانه اولی‌ها ارائه کرده است گفت: دستیابی به اهداف غائی این پروژه تعامل مناسب و همکاری ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید مسکن و بهره‌برداری از آن در زمان مقرر اذعان داشت: در طی این جلسه پیشنهادات مناسبی جهت سرعت بخشیدن به امورات مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن استان ارائه شد. 

وی افزود؛ میزان پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان و تسریع در صدور پروانه ساختمانی برای پروژه‌های این طرح عظیم و ملی از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 

قاری‌قرآن اظهارکرد؛ پیشنهاداتی در خصوص نحوه‌ی واگذاری پلاک مسکونی به متقاضیان شرق اصفهان مطرح و در این زمینه برنامه ریزی  شد. 

وی تشریح کرد: شهرستان خوروبیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده و حدود ۱۰ درصد از کل مساحت استان را در اختیار دارد که با وجود ظرفیت‌های متعدد از کم برخوردارترین نقطه کشور محسوب می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در راستای طرح محرومیت‌زدایی شهرستان خوروبیابنک و با هدف توانمند کردن مردم این شهرستان همچنین با توجه به وضعیت اقلیمی خاص آنان تمهیداتی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن خوروبیانک در نظر گرفته شد که پس از تایید نهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت اقدام ابلاغ می‌‌شود. 

وی بیان داشت: شرط احراز ۵ سال سکونت متوالی در اصفهان برای متقاضیان شاهین شهر در این جلسه مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت. 

قاری‌قرآن با بیان اینکه برنامه زمان بندی برای تکمیل مدارک و واریز وجه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است اعلام کرد: مهلت آورده متقاضیان ۱۵ روز بعد از دریافت پیامک است. لذا آن دسته از متقاضیان که به پیامک‌های مرتبط با این طرح بی توجه بوده و در مهلت مقرر اقدام نکنند از فرآیند ثبت نام حذف می‌شوند. و امکان تمدید وجود ندارد. 

 گفتنی است هشتاد دومین جلسه شورای مسکن استان با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و حضور مدیران دستگاه‌های زیربنایی و خدماتی استان برگزار شد.