شناسهٔ خبر: 86130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد عنوان شد

رویکرد پدافند غیر عامل بر پايه آموزش استوار است

قرایی هشتمین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد با موضوع بررسی دستورالعمل اجرایی پدافند غیر عامل با حضور فرماندار اسدآباد، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)،  فرماندار شهرستان اسدآباد در این جلسه بیان کرد: بدون شک رويکرد پدافند غير عامل بر محور آموزش و پيشگيري از وقوع بحران در بخشهاي مختلف استوار است. مجيد درويشي افزود :توجه به اصل آموزش در برنامه هاي راهبردي پدافند غير عامل در مديريت بحرانها به مديران شهرستان کمک ميکند و آسيب ها را به حداقل ميرساند. وي تاکيد کرد: توجه به اصل آموزش و پيشگيري در حقيقت قدرت بازدارندگي و تداوم فعاليت هاي انجام شده را بالا ميبرد و آسيب پذيري در ابعاد گوناگون را کاهش مي دهد.

فرماندار اسدآباد آموزش محوري را در راستاي پيشگيري از وقوع بحران ها براي مديران يک اصل دانست و تاکيد کرد: نداشتن برنامه آموزشي درون سازماني ، کار را در زمان بحران ها سخت و غافلگير مي کند

 حميد پور حسيني مدير کل پدافند غير عامل استانداري همدان نیز در این جلسه با موضوع تبيين برنامه هاي نکوداشت هفته پدافند غيرعامل عمل به مصوبات و دستور العمل نکوداشت هفته پدافند غير عامل را براي همه دستگاه ها لازم الاجرا دانست و تاکيد کرد ‌: عملکرد دستگاه هاي اجرايي استان در خصوص توجه به دستورالعمل هاي پدافند غير عامل توسط استاندار همدان پيگيري ميشود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه دستورالعمل اجرایی پدافند غیر عامل استانها را تشریح و در خصوص مواردی مبنی بر تشکیل کمیته تخصصی پدافند غیر عامل راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد ، توجه به شبکه دسترسی محل اسکان اضطراری ، پناهگاه ها و اردوگاههای امدادرسانی و بررسی طرح شبکه ترافیک شهری در این کارگروه توضیحات لازم را ارائه نمود.

محمد رضا قرائی در پایان خاطرنشان ساخت: همچنین در این جلسه مقرر شدکلیه پروژه های عمرانی که از اعتبارات استانی ، ملی و ملی استانی تأمین اعتبار می شوند باید جهت بررسی به این کارگروه معرفی و در صورت تصویب جهت بررسی ، تصویب و ابلاغ به اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ارسال شوند.