شناسهٔ خبر: 86208 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد

سیاست‌گذاری برای خوداتکایی و بهره‌‌‌‌‌برداری محلی از فرودگاه‌ها/ امکان خرید هواپیمای شخصی به وزن ۹ تن در لامرد

لامرد نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در همایش مدیران فرودگاهی منطقه جنوب کشور در لامرد هدف از توسعه هوانوردی عمومی را تقویت بهره برداری فرودگاه به صورت بومی و خوداتکایی با استفاده از سرمایه گذاری محلی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آرمان بیات، نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی در همایش مدیران فرودگاهی منطقه جنوب کشور در مورخ ۲۹ مهر در لامرد، با بیان اینکه هوانوردی عمومی هسته اصلی هوانوردی بین المللی غیر نظامی است، عنوان کرد: هوانوردی عمومی شامل حمل و نقل هوایی با هواپیماهای کوچک با ظرفیت کمتر از ۱۹ نفر است که شامل پروازهای غیربرنامه ای و برنامه ای کوتاه با ظرفیت کم می شود.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: هوانوردی عمومی فرصتی برای تقویت بهره برداری فرودگاه در مناطق کمتر برخوردار کشور است. 

وی با بیان اینکه سیاست اصلی درهوانوردی عمومی توسعه بهره برداری بومی و خوداتکایی است، عنوان کرد: در این طرح سرمایه گذار محلی می تواند هواپیمایی خریداری کند و از ظرفیت فرودگاه و امکانات فراهم شده استفاده کند.

بیات با تاکید بر اینکه تمام مقررات بازدارنده در این حوزه درحال برطرف شدن است و متقاضی می تواند با قیمت پایین تر و آسان تر به سرمایه گذاری بپردازد، افزود: با راه اندازی تاکسی های هوایی فرودگاه لامرد، این شهرستان از طریق بندرعباس، بوشهر و شیراز به تمام مناطق کشور متصل می شود.

وی با تاکید بر ظرفیت های بالای صنعتی موجود در لامرد، تاکید کرد: توسعه اقتصادی لامرد که قطب صنایع است بدون توسعه هوانوردی عمومی ممکن نیست و بدون در اختیار داشتن هواپیماهای کوچک باری نمی توان محصولات استراتژیک کشاورزی را با حداکثر سرعت جابه جا کرد.

بیات با اشاره به ظرفیت های بالای لامرد در توسعه گردشگری هوایی و توریسم سلامت عنوان کرد: سرمایه گذاران این منطقه می توانند هواپیماهای تا وزن ۹ تن را خریداری کنند و جدا از برنامه شرکت های هواپیمایی، پرواز دایر کنند.

عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی تاکید کرد: راه برای توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت های هوانوردی عمومی فراهم شده، زیرساخت ها و امکانات نیز با درایت وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و کمک های سازمان هوایپمایی کشوری تامین شده و امیدواریم شاهد افزایش تاکسی های هوایی باشیم.