شناسهٔ خبر: 86396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکلی در تامین زمین طرح اقدام مسکن ملی در استان یزد وجود ندارد

IMG-20201026-WA0003.jpg با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در استان یزد، زمین های پیش بینی شده برای طرح اقدام ملی مسکن فراتر از نیاز واجدان شرایط است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد) محمدعلی طالبی، استاندار یزد در حاشیه آئین کلنگ زنی واحدهای مسکن اقدام ملی شهرحمیدیا، گفت: تاکنون ۲۲ هزار نفر در استان یزد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد شش هزار و ۶۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته و تائید نهایی شده اند که این افراد باید نسبت به افتتاح حساب و واریز مبالغ سهم خود اقدام کنند.

وی افزود: با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در استان یزد، فراتر از نیاز واجدان شرایط دریافت مسکن اقدام ملی در استان زمین پیش بینی شده به طوری که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

طالبی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی و همدلی خوبی که در بین دستگاه های متولی در سطح استان وجود دارد، پروژه های طرح اقدام ملی مسکن استان یزد از روند بسیار خوبی برخوردار هستند.

استاندار یزد با بیان اینکه پروژه ۴۸۰ واحدی شهرک اندیشه شهر حمیدیا، هفتمین پروژه طرح اقدام ملی مسکن در استان یزد است که کلنگ احداث آن به زمین زده شد، اظهارداشت: تاکنون عملیات ساخت حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن ملی در استان یزد شروع شده است و با آغاز عملیات ساخت واحدهای این شهرک، مجموع واحدهای مسکن ملی در دست احداث استان، به دو هزار واحد خواهد رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند هفته آینده نیز عملیات ساخت چندین پروژه طرح اقدام ملی مسکن در نقاط مختلف استان آغاز می شود که با احتساب این پروژه ها در مجموع در چند ماهه ی آغازین اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، ساخت حدود سه هزار مسکن ملی در یزد کلید خورده است.

طالبی تصریح کرد: امیدواریم پروژه ۴۸۰ واحدی مسکن ملی شهرک اندیشه با کمک و همراهی دستگاه های متولی که به نوعی در تامین زیر ساخت ها مسئولیت دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و متقاضیان واجد شرایط از مسکن که از نیازهای ضروری است، بهره مند شوند.

استاندار یزد در پایان ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری حمیدیا، اظهارداشت: شهرداری حمیدیا اولین شهرداری استان یزد است که پیش از ساخت مسکن در محل های تعیین شده برای ساخت مسکن اقدام به تامین زیرساخت های مورد نیاز شهروندان کرده است و در این زمینه پیشتاز است.