شناسهٔ خبر: 86415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، تعیین وضعیت شده اند

DM2A2164.1.jpg معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف ۴۰۰ هزار واحد تعهد اولیه طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، محمود محمودزاده در نشست پیگیری طرح اقدام ملی مسکن که به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل استان ها انجام شد، با اعلام این مطلب افزود: ۱۳۵ هزار مورد از این تعداد به اشخاص یا گروه های ساخت واگذار شده است و ۲۵۳ هزار واحد نیز در قالب معرفی به پروژها تعیین تکلیف شده اند.

وی افزود: تعداد ۱۱۵۶۰ واحد نیز روز اول آبان ماه با حضور ریاست محترم جمهور به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بافت های فرسوده با تعداد ۶۷۰۴ واحد، بیشترین سهم را درافتتاح اخیر داشتند و مابقی نیز مربوط به شهرهای جدید و ادارات کل استان ها بود و همچنین واحدهای مسکن مهر که به دلیل نداشتن متقاضی به این طرح افزوده شده اند کمتر از ۲۰۰۰ واحد بوده است.

محمود زاده همچنین با اشاره به کلان شهرها و نحوه تأمین زمین برای آن ها گفت: نیاز کلان شهرها در این طرح برای تأمین زمین و ساخت واحدها در شهرهای جدید پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حاشیه این جلسه، کل سهم چهارمحال و بختیاری را در طرح اقدام ملی مسکن برای تهیه زمین ۱۵۰۹۴ واحد عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ می بایست زمین مورد نیاز ساخت واحدها تأمین شود.

ابراهیم علیرضایی افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته ای در استان ها برای تأمین و تخصیص زمین اجرای طرح تشکیل شود و طبق زمان بندی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ باید ساخت واحدها به اتمام برسد.

وی ادامه داد: سهم چهارمحال و بختیاری در مراسم اخیر آغاز احداث طرح اقدام ملی مسکن، ۱۳۱۳ واحد در ۱۱ شهر استان بود که همگی تعیین وضعیت شده اند و از این تعداد ۱۰۰۸ واحد در مرکز استان ساخته خواهد شد.