شناسهٔ خبر: 86420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رایزنی تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌غربی

رایزنی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همراه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و هيئت همراه از عملیات راهسازی در بزرگراه بین‌المللی ارومیه-سرو بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: تكميل طرح‌های نيمه‌تمام راهسازی همواره مطالبه جدی مردم و مسئولان بوده كه در جريان بازدید امروز با تخصيص اعتبار مورد نیاز جهت اتمام قطعه‌های باقی‌مانده بزرگراه ارومیه به سرو موافقت شد.

سیدمحسن حمزه لو با اعلام این که  بزرگراه ارومیه-سرو، نقش اثربخشی در گردش چرخ‌ اقتصاد منطقه دارد اما مراحل ساخت آن عمری حدود ٢۵ساله دارد، ادامه داد: سرعت و حجم عملیات اجرایی در این محور از یکسال گذشته با وجود تنگناهای مالی افزایش یافته به شکلی ٢١ کیلومتر از بزرگراه ارومیه به سرو به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی شده در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به ارزش ٢۵٠ میلیارد ریال تا پایان فصل کاری، شاهد افتتاح کل محور باشیم.

تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب که بخش مهم کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی است در بازدید امروز پیگیری شد.

کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی به طول ۴٢٩ کیلومتر است که تاکنون ٣۴١ از آن افتتاح شده و احداث ٨٨ کیلومتر از این طرح راهسازی اجرا می‌شود. برنامه‌ریزی شده که در روزهای آینده نزدیک به ٢۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به بهره‌برداری برسد.

نظارت و ارزیابی روند ساخت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار و بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب در حدفاصل سه‌راهی محمدیار به سمت دارلک از جمله برنامه‌های امروز بود.