شناسهٔ خبر: 86466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ده‌ها برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار می‌شود

قاری قران مدیر کل اصفهان -جدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل بصورت مجازی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل از برگزاری ده‌ها برنامه آموزشی و فرهنگی به مناسبت این ایام خبر داد و گفت طبق دستورالعمل سازمان پدافند غیر عامل کشور و با توجه به پیک سوم شیوع ویروس کرونا، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل سال جاری در فضای مجازی و ارتباطات از راه دور برگزار می‌شود.   

وی افزود: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» جهت فرهنگ‌سازی و تبیین کارکردهای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و هنری انجام شده است که از طریق شبکه‌های اجتماعی، سیستم اتوماسیون اداری و مانیتورهای مستقر در ساختمان اداره به سمع و نظرکارکنان و ارباب‌رجوعان می‌رسد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ایام نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۳۹۹ با شعار «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی» از ۵ لغایت ۱۲ آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. گفت: این ایام فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و دستاوردهای مثبت پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف است.   

وی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل این اداره کل را تشریح کرد و گفت: برخی از برنامه‌های در نظرگرفته شده شامل طراحی و تبلیغات محیطی، طراحی پوستر، بروشور، عکس نوشتاری، عملکرد پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان بصورت کلیپ کوتاه و مصور، پخش کلیپ‌های آموزشی، راه‌اندازی کتابخانه با عنوان پدافند غیرعامل، ارسال پیام تبریک و شعار روزانه از طریق اتوماسیون اداری و برگزاری مانور سایبری است.

قاری‌قرآن برگزاری جلسه کارگروه پدافند غیرعامل با حضور دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان جهت ابلاغ دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت فرهنگ‌سازی و باور عمومی در مورد ضرورت به کارگیری اصول پدافند غیر عامل حائز اهمیت است همچنین آمادگی دفاعی مردم در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی و فرهنگ نحوه‌کار و اهداف پدافند غیرعامل برای شهروندان امری ضروری است.