شناسهٔ خبر: 86504 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن

بنیاد مسکن به بازسازی مسجد سلیمان متعهد است/ باززنده سازی بافت فرسوده مسجدسلیمان در دستورکار بنیاد مسکن

عزيزالله مهديان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر بازسازی واحدهای مسکونی مسجدسلیمان تاکید کرد و گفت: باززنده سازی بافت فرسوده مسجدسلیمان در دستورکار بنیاد مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مسکن خوزستان، عزیز الله مهدیان‌ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور که در جلسه ستاد بازسازی مسجد سلیمان حضور یافته بود بر انجام کلیه تعهدات بنیاد مسکن تاکید کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هنگام وقوع زلزله و سیل با مناطقی روبرو می شویم که امکان بازسازی در آنها وجود ندارد.  در این حالت متولیان برای تسریع در کار اقدام به تقسیم بندی فعالیت های بعد از وقوع حادثه می کنند که در این میان وظیفه اصلی بنیاد مسکن ساخت و تعمیر مسکن آسیب دیدگان است. 

مهدیان افزود: در مسجد سلیمان هم موضوع ساخت اماکن آسیب دیده از  زلزله مطرح است و هم جابجایی منازلی که در بافت فرسوده و مناطق آلوده به نفت و گاز قرار دارند. همچنین در مسجد سلیمان برخی از واحد ها باید درجاسازی و برخی دیگر جابجا شوند که احیا بافت فرسوده این شهرستان در برنامه کاری بنیاد مسکن کشور است .

وی توضیح داد: آماده سازی سایت امام رضا ( ع ) به خوبی انجام شده است، ولی برای تسریع در کار نیاز به همکاری همه دستگاههای مرتبط با بنیاد است .