شناسهٔ خبر: 86727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راستای ارتقای ایمنی تردد انجام پذیرفت:

نصب ۲۸ سامانه جدید ثبت تخلفات سرعت با قابلیت پلاک خوانی در مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در راستای ارتقای ایمنی تردد در محورهای استان و کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان ، ۲۸ سامانه جدید ثبت تخلفات سرعت با قابلیت پلاک خوانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : این سامانه ها علاوه بر محاسبه سرعت لحظه ای وسایل نقلیه در محل نصب و اعمال جریمه سرعت غیر مجاز ، قابلیت محاسبه سرعت متوسط وسیله نقلیه در مسیر بین دو سامانه را نیز دارند

وی افزود : بنابراین رانندگان جهت جلوگیری از ثبت تخلف و اعمال جریمه باید تمام مسیر راه با سرعت مجاز طی کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد: عملیات نصب این سامانه ها شامل عملیات عمرانی از جمله اجرای فونداسیون و نصب دکل ها و گاردریل ها ،نصب علایم و تابلوها و همچنین تجهیزات فنی و غیره از ابتدای سالجاری آغاز شده بود.

وی خاطر نشان ساخت: این اداره کل با هدف پوشش کامل محورهای اصلی و شریانی و همچنین محورهای فرعی با نرخ تصادفات بالا درصدد افزایش تعداد سامانه های ثبت تخلفات تردد در سال جاری می باشد.

گفتنی است : با بهره برداری از این ۲۸ سامانه جدید ، تعداد کل سامانه های فعال ثبت تخلفات سرعت در محورهای استان مازندران به ۷۸ دستگاه رسید.