شناسهٔ خبر: 86785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد

سهمیه ۴۰هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سهمیه استان از طرح مسکن ملی را ۴۰ هزار واحد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجان شرقی) ، ابوالقاسم سلطانی اظهار داشت: بالغ بر ۱۷ هزار واحد آن سهمیه شهر جدید سهند، ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد آن سهمیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (تبریز، مراغه، اهر، مرند) و ۵۰۰۰ واحد آن متعلق به شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (شامل ۶۰ شهر) است.

وی از واگذاری چهار هزار واحد مسکن ملی به متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: ۵۴  هزار و ۱۴۸ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۵۲۰ نفر واجد شرایط شناخته شده و هفت هزار و ۱۶۸ نفر نیز تایید نهایی شده اند.

سلطانی ادامه داد: از هفت هزار و ۱۶۸ نفر که تایید نهایی شده اند، سه هزار و ۷۵۸ نفر، توانسته اند مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز نمایند و دو هزار و ۵۴۰ نفر از آنان نیز می دانند پروژه هایشان در چه مرحله ای است.

وی بزرگترین مشکل طرح مسکن ملی را کمبود زمین برای احداث آن داست و خاطرنشان کرد: برای طرح مذکور، ۲۰۰ هکتار زمین مورد نیاز بود که تا الان بالغ بر ۸۰ درصدآن تامین شده است.

سلطانی افزود: به دلیل کمبود زمین، مجبور به افزایش سهمیه شهر جدید سهند در طرح مذکور شدیم که بر این اساس، برای جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی، فاز ۵ را نیز اضافه کردیم.