شناسهٔ خبر: 86822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیروی انتظامی در کاهش سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان نقش موثری دارد

س و ب - مدیر کل.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: توانمندی نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در کنار استفاده از ظرفیت های مردمی و توان سایر دستگاه های اجرایی مرتبط بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد در دیدار با فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه ای، بشکه های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده به سرقت می‌رود به طوری که در ۶ ماه نخست سال جاری خسارت این بخش افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می شود این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان همچنین قاچاق سوخت و تردد اتباع بیگانه غیر مجاز را از دیگر معضلات در محورهای مواصلاتی این استان دانست و بر همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی در کاهش این مشکل تاکید کرد.

کرد بر پرهیز از تردد های غیر ضروری و ماندن در خانه جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد وگفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تردد در محورهای مواصلاتی استان و به تبع کاهش سوانح رانندگی حدود ۴۳ درصدی در راه های روستایی و ۲۴ درصدی محورهای اصلی و فرعی استان هستیم.

وی از نصب ۲۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با راه اندازی دوربین های جدید تعداد آنها در استان به ۵۰ دستگاه افزایش می یابد که نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های مرتبط و استفاده از ظرفیت مردمی، سران طوایف و ریش سفیدان به منظور کاهش سرقت علائم ایمنی در راه های ارتباطی استان تاکید کرد.

سردار احمد طاهری از آمادگی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بر برخورد قاطع با سارقان خبر داد و تصریح کرد: ضروری است به منظور کاهش سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان ضمن برگزاری گشت های هدفمند مشترک بین پلیس راه، انتظامی و راهداری، جلسات منظم کارشناسی و تصمیم ساز نیز به صورت دوره ای مورد توجه قرار گیرد.