شناسهٔ خبر: 87055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان همزمان با هفته ایمنی حمل و نقل و یادبود قربانیان سوانح رانندگی مکلف کرد:

فرهنگ سازی ترافیکی و کاهش تلفات استان به دستگاههای فرهنگی و اجرایی مرتبط

فرهنگ سازی ترافیکی و کاهش تلفات استان به دستگاههای فرهنگی و اجرایی مرتبط در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گلستان در این ماه که به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل با حضور استاندار تشکیل شد؛ هادی حق شناس، مقام عالی استان؛ دستگاههای فرهنگی و اجرایی مرتبط را با امضای عهدنامه ای مکلف به نهادینه سازی و اجرای برنامه ها و اعمال قوانین بازدارنده جدی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی و کاهش تلفات درون و برون شهری استان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، وی با بررسی اقدامات مصوبات جلسات قبلی؛ از دستگاههای فرهنگی و اجرایی مرتبط خواست که برای استفاده موتورسواران از کلاه و رعایت نکات ایمنی بصورت جدی تر وارد عمل شوند و با اعمال قوانین و مقررات بازدارنده، تلفات ناشی از حوادث رانندگی را  کاهش دهند.

به گفته استاندار، در ۷ ماهه امسال کل تلفات انسانی ناشی از حوادث ترافیکی استان ۳۰ نفر بوده که معادل کاهش ۱۶ درصدی نسبت به پارسال است.

 حق شناس بر تسریع احداث ۲۰ دوربرگردان های مصوب شده برای راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان، برگزاری جلسات ماهانه شورای ترافیک در همه شهرستان ها و فعال شدن کمیته ارتقای فرهنگ ترافیک نیز بعنوان مصوبات جلسه تاکید و اعلام کرد.

پیگیری ماده ۲۳ قانون بودجه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تاکیدات و مصوبه دیگر استاندار بود.

تعدادی از فرمانداران شهرستان های استان نیز بصورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور یافتند.

در پایان این جلسه از اعضای اصلی کمیسیون حمل و نقل و شورای ترافیک استان با اهدای لوح سپاس قدردانی و نام و خاطره عزیزان خانواده های داغدار ناشی از حوادث رانندگی نیز گرامی داشته شد.

۲۴ الی ۳۰ آبان ماه هر سال با هدف ارتقای ایمنی راهها و کاهش تصادفات جاده ای به نام هفته ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.